Izglītības programmu
īstenošanas vieta
Dagda Višķi
Sākums \ Pedagogiem \ Metodiskās izstrādnes

Metodiskās izstrādnes 2023./2024.m.g.


IZSTRĀDĀTIE MĀCĪBU UN METODISKIE MATERIĀLI

IZGLĪTOJAMAJIEM UN PEDAGOGIEM 2022./2023.M.G.

Metodisko izstrādni var saņemt, rakstot uz elga.drelinga@lint.lv

 

N.p.k.

Metodiskā materiāla nosaukums

Apraksts

Pedagogs, autors

MĀCĪBU UN METODISKIE MATERIĀLI  MŪŽIZGLĪTĪBAS KOMPETENČU APGUVEI

1.

DROŠA DARBA VIDE

Mērķauditorija: izglītojamie, kuri apgūst profesionālās izglītības programmas moduļus “Sabiedrības un cilvēka drošība”/ “Uzņēmēj- darbība”

Metodiskā izstrādne izmantojama skolotājiem, lai pārbaudītu izglītojamo  apgūtās zināšanas un prasmes.

Dmitrijs ROSOLAJS

Ludmila SAKAJEVA

Margarita GRIGORJEVA

2.

DARBA AIZSARDZĪBAS PRASĪBAS UN PASĀKUMI - DROŠĪBAS ZĪMES

 

Metodiskā izstrādne veidota kvalifikācijām: «Lauksaimniecības mehanizācijas tehniķis», «Augkopības tehniķis», lai kvalitatīvāk apgūtu «Sabiedrības un cilvēka drošības» moduļa ietvaros tēmas “Darba aizsardzības prasības un pasākumi”  apakštēmu “Drošības zīmes”.

Metodiskā izstrādne izmantojama skolotājam mācīšanai klātienē vai attālināti tiešsaistē, bet izglītojamajiem - individuāli.

Anita LĀČAUNIECE

3.

DARBA BURTNĪCA “DARBA AIZSARDZĪBA” (1.līmenis)

Palīgmateriāls pedagogiem un audzēkņiem, apgūstot tēmu:  “Darba drošība un darba aizsardzība”

Mērķauditorija: profesionālās izglītības iestāžu audzēkņi, kuri apgūst mūžizglītības moduli “Sabiedrības un cilvēka drošība” (1.līmenis), kā arī pedagogi, mācot darba aizsardzības tēmas

Margarita GRIGORJEVA

4.

KULTŪRAS TRADĪCIJAS LATVIJĀ, TO PĀRMANTOŠANA UN SAGLABĀŠANA

Mērķauditorija:

izglītojamie, kuri apgūst moduli “Valodas un kultūras izpratne”.

 

Metodiskais materiāls izveidots izglītojamajiem, lai  izpētītu un iepazītu kultūras tradīciju veidošanās un saglabāšanās procesu, kā arī skaidrotu un raksturotu tradīciju nozīmīgumu mūsdienās, to pārmantošanas iespējas un veidus.

Antra DOMBROVSKA

MĀCĪBU UN METODISKIE MATERIĀLI  PROFESIONĀLO KOMPETENČU APGUVEI

BŪVNIECĪBAS UN SILTUMA, GĀZES UN ŪDENS TEHNOLOĢIJAS NODAĻAS

6.

DŪMEŅU IZBŪVE UN MONTĀŽA: DŪMEŅU VEIDI

Izvēloties pareizo dūmvadu, ir jāapsver daudzi faktori, tostarp materiāla kvalitāte, izmēri, pretestība pret temperatūras izmaiņām, uzstādīšana, garantijas un sertifikācija. Svarīgi ir izvēlēties pareizo skursteni, kas atbilst konkrētajai apkures iekārtai un būves specifikācijām, lai nodrošinātu drošību, efektivitāti un ilgmūžību.

Metodiskās izstrādnes sasniedzamais rezultāts: izglītojamie, kas apgūst programmu «Būvdarbi», pratīs nosaukt dūmeņu veidus un aprakstīt  to pielietojumu, izbūvi, priekšrocības un trūkumus.

Valdis BOGRECS

7.

KRĀSOŠANA ĀRDARBOS

Mērķauditorija: Apdares darbu tehniķis, 1.kursa izglītojamie.

Metodiskās izstrādnei ir vairāki uzdevumi:

* Iepazīstināt audzēkņus ar fasādes un dažādu citu virsmu krāsošanu ārdarbos.

* Apkopot soli pa solim instrukcijas dažādām virsmām ārdarbos, kas palīdzēs krāsošanas darbus paveikt pareizi.

Viktors IVANOVS

8.

RIPZĀĢI

 

Mērķauditorija: izglītības programmas «Kokizstrādājumu izgatavošana» 1. kursa izglītojamie un profesionālās izglītības pedagogi. Pedagogi var izmantot šo Metodisko izstrādni gan teorētiskajās, gan praktiskajās nodarbībās (arī attālinātajās mācībās), veicinot izglītojamo zināšanu un prasmju apguvi par ripzāģiem.

Viktors VASILIS

Viktors OBORŪNS

9.

ŪDENS BĀZES KRĀSU VEIDI, TO ĪPAŠĪBAS UN PIELIETOJUMS

Metodiskās izstrādnes praktiskais pielietojums: mācību priekšmeta “Krāsošana" ietvaros, stundas tēmai – «Ūdens bāzes krāsu veidi, to īpašības un pielietojums». Metodiskais materiāls paredzēts izmantošanai apdares darbu tehniķa specialitātes tēmas “Krāsu veidi” apguvei. Prezentāciju var demonstrēt arī interjera dizaina nodaļas audzēkņiem, mācot moduli «Darbs ar telpu apdares materiāliem».

Nataļja APANOVIČA

10.

UZDEVUMI. VĒRTĒŠANAS KRITĒRIJI

Būvniecības process un būvdarbu veidi (1. Sasniedzamā rezultāta novērtēšana)

Uzdevumi paredzēti profesionālās izglītības skolotājiem, izglītojamajiem un visiem, kuri apgūst vai palīdz apgūt Apdares darbu tehniķa profesiju

I.ILARIONOVS

11.

UZDEVUMI. VĒRTĒŠANAS KRITĒRIJI

Būvniecības process un būvdarbu veidi (4. Sasniedzamā rezultāta novērtēšana)

Uzdevumi paredzēti profesionālās izglītības skolotājiem, izglītojamajiem un visiem, kuri apgūst vai palīdz apgūt Apdares darbu tehniķa profesiju

A. BOGINSKIS

S. LUKJANSKIS

12.

Krāsotāju līmlentes FROGTAPE un STORCH  izmantošana virsmas krāsošanai.

 

 

Mērķauditorija: Apdares darbu tehniķis, 2. kursa audzēkņi.

Mācību laikā izglītojamie apgūs vispārīgu informāciju un zināšanas par FROGTAPE un STORCH materiālu izmantošanu virsmu krāsošanā.

Viņi attīstīs prasmes orientēties materiālu izmantošanā dažādu virsmu krāsošanai. Darbs ar materiālu palīdzēs attīstīt loģisko domāšanu atbilstoši darba uzdevuma izpildei.

Inna KOLUŽA

13.

SILTUMSŪKŅU VEIDI UN DARBĪBAS PRINCIPS

Mērķauditorija:

Nodaļas „Siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģija”,  programmas “Inženiersistēmu montētājs” izglītojamie.

 

Metodiskā darba mērķis ir nodrošināt tehnikuma audzēkņiem visaptverošu un padziļinātu izpratni par siltumsūkņu tehnoloģiju, to darbības principiem, veidiem un pielietotajiem aukstumaģentiem. Darbs sniegs teorētiskas un praktiskas zināšanas, kas nepieciešamas, lai audzēkņi spētu kompetenti izvēlēties un uzturēt vai optimizēt siltumsūkņu sistēmas.

Mihails STANKEVIČS, Genrihs ZABLOCKIS

14.

CAURUĻVADU VEIDI UN MONTĀŽA

Prezentāciju skolotājs var izmantot mācību stundā un topošie inženiersistēmu būvtehniķi var izmantot atkārtojot, mācoties individuāli.

Metodiskā izstrādne paredzēta moduļa «Cauruļvadu montāža»  apakštēmas «Ārējo un iekšējo inženierkomunikāciju būvē izmantojamās caurules, to veidgabali, armatūras, noslēgierīces un savienojumi»  apguvei.

Raimonds VADZIS

15.

SKAŅAS IZOLĀCIJAS NORMATĪVI UN PIELIETOJAMIE MATERIĀLI

 

Mērķauditorija:

Arhitektūras tehniķis, 4.LKI līmenis; 2. kurss;

Apdares darbu tehniķis, 4.LKI līmenis; 1., 2., 3. kurss;

Ēku būvtehniķis, 4.LKI līmenis, 3.,4. kurss.

 

Mācību metodiskais materiāls paredzēts mācību priekšmetu un moduļu “Arhitektūras projektēšanas sagatavošanas darbi”, “Ēku koka konstrukciju izbūve”, “Ēku metāla un saliekamā dzelzsbetona konstrukciju izbūve”, “Sausā apmetuma veidošana”, “Dekoratīvo dizaina un akustisko sistēmu montāža” un  ““Telpa Telpā” sistēmas izbūve” padziļinātai apguvei.

Aleksandrs

BOGINSKIS

Tatjana CVEKA

 

16.

KOKSNES SĒŅU UZBŪVES FUNKCIJAS UN NOZĪME KOKSNES NOĀRDĪŠANAS PROCESĀ

Mērķauditorija:

Ainavu būvtehniķis, 4.LKI līmenis, 1.kurss.

 

Mācību metodiskais materiāls paredzēts  moduļa “Augu iedalījuma, uzbūves un to dzīvības funkciju pamati” padziļinātai apguvei.

Tatjana BOGDANOVA

METĀLAPSTRĀDES UN MAŠĪNZINĪBU NODAĻA

20.

UZDEVUMI. VĒRTĒŠANAS KRITĒRIJI

Demontāža un montāža

Uzdevumi paredzēti profesionālās izglītības skolotājiem, izglītojamajiem un visiem, kuri apgūst vai palīdz apgūt transportlīdzekļa krāsotāja profesiju

https://skolo.lv/course/view.php?id=868541

Aleksandrs TAVKINS

21.

UZDEVUMI. VĒRTĒŠANAS KRITĒRIJI

Virsbūves plastmasas detaļu remonts

Uzdevumi paredzēti profesionālās izglītības skolotājiem, izglītojamajiem un visiem, kuri apgūst vai palīdz apgūt transportlīdzekļa krāsotāja profesiju

https://skolo.lv/course/view.php?id=868541

Māris LOČMELIS

22.

UZDEVUMI. VĒRTĒŠANAS KRITĒRIJI

Virsmas sagatavošana krāsošanai

Uzdevumi paredzēti profesionālās izglītības skolotājiem, izglītojamajiem un visiem, kuri apgūst vai palīdz apgūt transportlīdzekļa krāsotāja profesiju

https://skolo.lv/course/view.php?id=868541

Māris LOČMELIS

23.

PAAUGSTINĀTAS

GRŪTĪBAS

TESTA

UZDEVUMI

AUTOMEHĀNIĶIEM

Autoru kolektīvs atlasījuši un apkopojuši paaugstinātas grūtības jautājumus. Tests paredzēts profesionālās izglītības skolotājiem, izglītojamajiem un visiem, kuri apgūst vai palīdz apgūt automehāniķa profesiju padziļināti

Konstantīns SARANS

Andrejs MACAKS

Aigars VELIKS

24.

AIZMUGURĒJĀS BALSTIEKĀRTAS STENDS

Autoru kolektīvs izveidojuši aizmugurējās balstiekārtas stendu, kontroljautājumus, uzdevumus.

Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst MIP Automehāniķis, Smago spēkratu mehāniķis, Autovirsbūvju remontatslēdznieks, Transportlīdzekļu krāsotājs.

Aigars VELIKS

Andris DAĻECKIS

Raivis SEĻAŅINS

25.

METINĀŠANAS ŠUVJU APZĪMĒJUMI PRAKTISKOS UZDEVUMOS

Piedāvātie uzdevumi un vingrinājumi paaugstina nodarbību intensitāti un dažādību metināšanas darba uzdevumu dokumentācijas izmantošanā. Var izmantot mašīnbūves specialitātes rasēšanas stundās, profesionālajā praksē, pašmācībai.

Mērķauditorija: MIP Mašīnbūves tehniķis, Lokmetinātājs metināšanā ar volframa elektrodu inertās gāzes vidē (TIG) un  Lokmetinātājs metināšanā ar volframa elektrodu aktīvās gāzes vidē (MAG/135) izglītojamie

Alla VAGELE

26.

MAG METINĀŠANAS IEKĀRTU ELEKTRISKĀ LOKA BAROŠANAS AVOTS

Mērķauditorija: MIP

Lokmetinātājs metināšanā ar volframa elektrodu aktīvās gāzes vidē (MAG/135), 3. LKI līmenis, izglītojamie.

 

Mācību metodiskais materiāls paredzēts izglītojamajiem moduļa tēmas  “Metināšanas iekārtas uzbūvei” apakštēmas apguvei.

Jurijs UMBRAŠKO

27.

TERMISKĀS, TERMOMEHĀNISKĀS UN MEHĀNISKĀS METINĀŠANAS VEIDI

Mērķauditorija: MIP

Lokmetinātājs metināšanā ar volframa elektrodu aktīvās gāzes vidē (MAG/135), 3. LKI līmenis un Lokmetinātājs metināšanā ar volframa elektrodu inertās gāzes vidē (TIG/141), 3. LKI līmenis izglītojamie.

Mācību metodiskais materiāls paredzēts izglītojamajiem moduļa tēmas  “Metināšanas procesu iedalījums”,  apakštēmas apguvei.

Jānis KEIŠS

28.

Monolīto stiepļu marķēšana pēc LVS EN ISO 14341 standarta, pulverstiepļu    marķēšana pēc   LVS EN ISO17632 standarta

 

Mērķauditorija: MIP

Lokmetinātājs metināšanā ar volframa elektrodu aktīvās gāzes vidē (MAG/135), 3. LKI līmenis izglītojamie.

 

Mācību metodiskais materiāls paredzēts izglītojamajiem moduļa tēmas  “Metināšanas  piedevmateriālu klasifikācija”,  apakštēmas apguvei.

Jānis KEIŠS

Stepans ŠČERBAKOVS

 

 

 

 

LAUKSAIMNIECĪBAS NODAĻA

27.

AUGU BARĪBAS ELEMENTI, TO KLASIFIKĀCIJA

Materiālu var izmantot pedagogi moduļa  “Mehanizēta kultūraugu audzēšana un glabāšana” mācīšanai klātienē vai attālinātajās mācībās. To var izmantot izglītojamie patstāvīgajam darbam.

Mērķauditorija:

MIP “Lauksaimniecības

mehanizācijas tehniķis ” izglītojamie, pedagogi

Valērija ANČEVSKA

28.

LATVIJĀ AUDZĒJAMU KULTŪRAUGU AUDZĒŠANA UN UZGLABĀŠANA. LINI

Metodisko izstrādni paredzēts izmantot moduļa «Ražas sagatavošana uzglabāšanai»  tēmas «Kultūraugu audzēšana, novākšana un uzglabāšana» un moduļa  «Augkopības procesu organizēšana» tēmas «Laukaugu sējumu un stādījumu ierīkošanas organizēšana» apguvē

Mērķauditorija:

Prezentāciju skolotājs var izmantot mācību stundā un topošie augkopības tehniķi var izmantot atkārtojot, mācoties individuāli

Aija PUMPURE

29.

TEHNOLOĢISKĀ KARTE VASARAS MIEŽIEM

Metodisko izstrādni paredzēts izmantot, sagatavojot augkopjus moduļa «Ražas sagatavošana uzglabāšanai» apguvē

Mērķauditorija:

Prezentāciju skolotājs var izmantot mācību stundā un topošie augkopības tehniķi var izmantot atkārtojot, mācoties individuāli

Dainis ŠKUTĀNS

30.

CEĻU SATIKSMES NOTEIKUMI. TĒMA: CEĻA ZĪMES UN TO RAKSTUROJUMS. AIZLIEGUMA ZĪMES

 

 

Metodiskā izstrādne veidota kvalifikācijām: «Lauksaimniecības mehanizācijas tehniķis», «Augkopības tehniķis» un «Ainavu būvtehniķis», lai būtu iespēja uzskatāmāk un kvalitatīvāk traktortehnikas vadītāju sagatavošanas ietvaros sagatavoties traktortehnikas vadīšanai ceļu satiksmē

Mērķauditorija:

Metodiskā izstrādne izmantojama skolotājam mācīšanai klātienē vai attālināti tiešsaistē, bet izglītojamajiem - individuāli.

Leonards SPŪLIS

31.

AUGU PAVAIROŠANA

 

 

 

Metodiskā izstrādne paredzēta topošajiem Ainavu būvtehniķiem un Augkopības tehniķiem, lai veidotos izpratne par augu pavairošanas veidiem un paņēmieniem, apstākļiem, kādus jāievēro pavairošanas procesā. Veidotos prasme pavairot augus, patstāvīgi izvēloties atbilstošāko pavairošanas metodi.

Mērķauditorija: Prezentāciju skolotājs var izmantot mācību stundā un izglītojamie - atkārtojot individuāli

Zinaīda VINGRE

ĒDINĀŠANAS PAKALPOJUMU NODAĻA

32.

LATVIAN AND NEIGHBORING COUNTRIES’ CUISINE

 

 

Ēdināšanas pakalpojumu speciālistiem ir jāpārzina nacionālo ēdienu klāsts ne vien Latvijā, bet arī kaimiņvalstīs Lietuvā un Igaunijā. Pavārs vai pavāra palīgs ne vienmēr spētu angļu valodā tūristam paskaidrot par piedāvāto ēdienu, tā sastāvdaļām un pagatavošanu, tāpēc lietderīgi ir apgūt šos jēdzienus svešvalodā - angļu valodā.

Mērķauditorija: pavāra, pavāra palīga profesijas apgūstošie  var izmantot prezentāciju gan profesionālo moduļu apguves laikā, gan apgūstot profesionālo angļu valodu.

Marija ALEKSEJEVA

33.

DROŠAS PĀRTIKAS PAGATAVOŠANU UN PASNIEGŠANU IETEKMĒJOŠIE FAKTORI

Par drošu pārtiku var saukt tādu, kas nerada negatīvu ietekmi uz pārtikas pārstrādes darbiniekiem un/vai gala patērētājiem. Regulas ietvaros "galapatērētājs" ir tāds patērētājs, kurš neizmanto pārtiku uzņēmējdarbībā, bet gan tikai paša patēriņam. Patērētājiem pārtikas vissvarīgākā sastāvdaļa ir tās nekaitīgums un drošums.

Mērķauditorija: skolotājs izmanto prezentāciju profesionālās izglītības moduļa “Banketa norises uzraudzība” apguves laikā stundās un izglītojamie - atkārtojot individuāli

Alīna CIMOŠKA

ARHITEKTŪRAS UN DIZAINA NODAĻA

35.

KVALIFIKĀCIJAS EKSĀMENA INTERJERA PROJEKTA MAPES, PROJEKTA SĒJUMA UN VIZUALIZĀCIJAS PLAKNES/PLANŠETES IZSTRĀDNES PRASĪBAS

 

Izstrādātā interjera projekta mape, projekta sējums un vizualizāciju plakne/planšete atspoguļo noformējuma prasības, kas atvieglo darbu gan pedagogiem, gan izglītojamajiem.

Mērķauditorija: pedagogi, kas strādā pie kvalifikācijas darbu izstrādes vai citu interjera projektu izstrādes moduļiem.

Sigita SVĒTEŅA

Ineta AUZĀNE

36.

ORNAMENTU KLASIFIKĀCIJA UN TO DIGITĀLĀ IZSTRĀDE

Ornamentu pielietošana interjerā tagad ir daudzveidīga un atspoguļo gan mūsdienīgas, gan tradicionālas dizaina pieejas un tendences. Tas sniedz plašu iespēju klāstu, lai radītu telpas, kas ir unikālas, estētiski pievilcīgas un atbilstošas individuālajām vēlmēm un vajadzībām. Metodiskā izstrādne rada starppriekšmetu saikni, un ietver sevī ne tikai kompozīcijas zināšanas, bet ari praktiskas iemaņas darbā ar grafikas dizaina datorprogrammām.

Mērķauditorija: specialitātes «Interjera dizainera asistents» audzēkņi

Zaiga PETTERE

Jeļena TROFIMOVA

37.

REĀLISTISKAS GAISMAS IESTATĪŠANA INTERJERĀ, 3Ds MAX PROGRAMMĀ SAIKNĒ AR CORONA RENDERI

Interjera dizaina projekta prezentācijai ir nepieciešamas labas  kvalitātes un reālistiskas vizualizācijas. Realistisks apgaismojums palīdz veidot vizualizācijas , kas izskatās autentiski un pārliecinoši. Tas uzlabo vizualizācijas kvalitāti, padarot tos ticamus un pievilcīgus skatītājiem.

Mērķauditorija: specialitātes «Interjera dizainera asistents» audzēkņi

Kristina CIMOTIŠA

38.

DIVDIMENSIJU GRAFIKAS IZVEIDE, IZMANTOJOT CORELDRAW PROGRAMMAS RĪKA PALĪDZĪBU

Metodiskā izstrādne ir lietderīga, lai Iepazīstinātu ar Corel Draw programmas rīkiem un to pielietošanu moodboarda izpildē, kas nodrošinās labāku izpratni par kompozīcijas likumiem, krāsu saderību, kā arī nodrošina pieredzi dizaina programmas apguvē.

Mērķauditorija: specialitātes «Interjera dizainera asistents» audzēkņi

Irina ABRAMOVA

MĀCĪBU UN METODISKIE MATERIĀLI  VISPĀRIZGLĪTOJOŠO MĀCĪBU PRIEKŠMETU APGUVEI

39.

MŪSDIENU ĒTISKĀS PROBLĒMAS UN TO IESPĒJAMIE RISINĀJUMI

Metodiskajā izstrādnē apkopotā informācija un uzdevumi sniedz iespēju audzēkņiem attīstīt izpratni par ētiskajām vērtībām, attīstīt analītiskās un kritiskās domāšanas prasmes, kā arī spēju argumentēt.

Mērķauditorija: audzēkņi un skolotāji mācību priekšmeta “Sociālās zinības un vēsture” apguvē

 

Nataļja LEONČUKA

 

40.

FIZISKO AKTIVITĀŠU KOMANDU SPĒLES AR ATVIEGLOTIEM VAI MAINĪTIEM NOTEIKUMIEM

ĀRA FIZISKĀS AKTIVITĀTES

 

Metodiskajā izstrādnē ir apkopota teorētiska informācija un pārbaudes darbi par komandu spēlēm: basketbols, futbols, florbols, volejbols un āra fiziskajām aktivitātēm: vieglatlētiku un tūrisma pārgājienu.

Mērķauditorija: sporta skolotāji., audzēkņi - individuālai mācību materiāla apguvei.

Jānis ČAPLINSKIS

Edgars BALTACIS

Inese VĪČA

Anastasija JAKOVĻEVA

41.

ATBALSTA MATERIĀLI LATVIEŠU VALODĀ (MORFOLOĢIJAS JAUTĀJUMI)

Metodiskā izstrādne piedāvā mūsdienīgu, ērti lietojamu, pārskatāmu atbalsta materiālu par morfoloģijas pamatjautājumiem (vārda sastāvs, vārddarināšana, vārdšķiru gramatiskās kategorijas, vārdšķiras (lietvārds, īpašības vārds, skaitļa vārds, darbības vārds))

Mērķauditorija: profesionālās vidējās izglītības programmas 1. – 3. kursa izglītojamie

Ārija ŠUMEIKO

Ludmila BOGAČOVA

42.

LITERATŪRA UN VALODA: IZTEIKSMES LĪDZEKĻI

Ar metodiskās izstrādnes palīdzību tiek attīstīta spēja saskatīt literārā tekstā tēlainās izteiksmes līdzekļus: salīdzinājumu, metaforu, hiperbolu,  aliterāciju, asonansi, atskaņu; 2) analizēt  tēlainās izteiksmes līdzekļus: salīdzinājumu, metaforu, hiperbolu, aliterāciju, asonansi, atskaņu, to nozīmi dzejoļa zemteksta atklāsmē; 3) vērtēt literārā darba valodu, tēlainās izteiksmes līdzekļus: salīdzinājumu, metaforu, hiperbolu, aliterāciju, asonansi, atskaņu  angļu valodā.

Mērķauditorija: profesionālās vidējās izglītības programmas 1. – 3. kursa izglītojamie

 

Nataļja LUKAŠEVIČA

43.

NAUDA, NAUDAS VĒSTURE, TĀS LOMA MŪSDIENĀS UN MATEMĀTISKO PAŅĒMIENU PIELIETOŠANA PRAKTISKAJĀ DARBĪBĀ

Izmantojot prezentācijā ietverto informāciju, audzēkņi: zinās, kas ir nauda, tās attīstību vēsturiskajā skatījumā; pratīs noteikt naudas izmaiņas, to ietekmējošos faktorus, varēs izvēlēties efektīvākos naudas noguldīšanas un kredītu ņemšanas  lēmumus.

Mērķauditorija: profesionālās vidējās izglītības programmas 1. – 3. kursa izglītojamie

 

Aļona RIŽAKOVA

Ilona KUŅICKA

Olga ČEBAJEVA

44.

ŠŪNAS UZBŪVE

Metodiskā izstrādne veidota kvalifikācijas «Lauksaimniecības mehanizācijas tehniķis», lai kvalitatīvāk apgūtu mācību priekšmeta «Dabaszinības» vispārīgajā mācību satura apguves līmenī tēmas «Neredzamā dzīvā pasaule» apakštēmas «Kā funkcionē šūna?» saturu.

Metodiskā izstrādne izmantojama skolotājam mācīšanai klātienē vai attālināti tiešsaistē, bet izglītojamajiem - individuāli.

Anna VASIĻJEVA

45.

INFORMĀCIJAS UN KOMUNIKĀCIJAS TEHNOLOĢIJAS: DIGITĀLĀ SATURA RADĪŠANA

Metodiskās izstrādnes praktiskais pielietojums: 1) uzzināt par iespējām, veidojot digitālo saturu; 2) prast veidot digitālo saturu, izmantojot dažādus veidus.

Mērķauditorija: Lauksaimniecība, 1. – 4. kursa izglītojamie, pedagogi.

Inta KOĻESŅIKA

46.

PĀRBAUDES DARBS LATVIEŠU VALODĀ UN LITERATŪRĀ: IESKATS KRĀSLAVAS NOVADA VĒSTURĒ

Metodiskās izstrādnes mērķis ir sniegt izglītojamajiem iespēju plašāk izprast savas dzimtās puses vēsturi, stiprināt piederību savam novadam, veicināt lepnumu par sava novada cilvēkiem, kā arī attīstīt dziļāku sapratni par savu kultūru, identitāti un vērtībām

Mērķauditorija: 1.- 3. kursa izglītojamie, skolotāji, latviešu valodā un literatūrā, kā arī citu mācību priekšmetu skolotājiem, gatavojoties valsts pārbaudes darbam.

Vera SAPEGO

47.

UZDEVUMU KRĀJUMS DARBAM AR TEKSTU: KOMBINĒTIE UZDEVUMI LATVIEŠU VALODĀ UN LITERATŪRĀ

Uzdevumu krājums darbam ar tekstu KOMBINĒTIE UZDEVUMI ir aktuāls, gatavojoties Valsts pārbaudījumam Latviešu valodā gan rakstu daļai, gan mutiskai daļai, jo šajos darbos ir iekļauti uzdevumi, kas saistīti ar formulējumu un to pamatojumu veidošanu, ar leksikas, morfoloģijas un sintakses jautājumu apgūšanu un pielietošanu.

Mērķauditorija: pedagogiem - stundas novadīšanai, gatavojoties Valsts pārbaudījumam izglītojamajiem – veicināt strukturāli loģiskās domāšanas attīstību, attīstīt prasmes darbam ar tekstu, palīgmateriāls, gatavojoties Valsts pārbaudījumam.

Gunta ŠUKUROVA

48.

CE LATVIEŠU VALODĀ 1.DAĻAS PARAUGA UZDEVUMI

Metodiskajā izstrādnē iekļautie uzdevumi sniedz iespēju pilnveidot izglītojamo zināšanas un izpratni par latviešu valodas sistēmu un stilistiku, kā arī prasmi analizēt valodas līdzekļus un prasmi skaidri izteikt un pamatot argumentētu viedokli, sasaistot to ar savu pieredzi.

Mērķauditorija: var izmantot latviešu valodas stundās un konsultācijās (darbam ar izglītojamajiem ar dažādu latviešu valodas zināšanu līmeni).

Natālija NAGLE

Aļona ŅIKITINA

49.

PRAKTISKA SATURA UZDEVUMI MATEMĀTIKĀ, FIZIKĀ UN DABASZINĪBĀS

Uzdevumu kopuma mērķis ir veicināt izglītojamo spējas un prasmes risināt uzdevumus ar kuriem nāksies sastapties ikdienā, kuru risināšanai ir jāpielieto gan loģiskā domāšana, gan iegūtās iemaņas mācību procesā.

Mērķauditorija: izglītības iestāžu skolotājiem un izglītojamajiem, kuri īsteno un apgūst fiziku, matemātiku un dabaszinības, kā arī visi interesenti, kuri vēlas attīstīt un pilnveidot zināšanas šajās jomās.

Lija GLADEVIČA, Ināra SIMANOVIČA, Olga ČEBAJEVA, Oksana DEMBOVSKA, Artjoms PUČINSKIS, Sergejs ERTMANS, Alla BERJOZA, Ludmila BOGAČOVA

50.

VIKTORĪNA

“SPRING MATTERS”

Viktorīnu iespējams izmantot, lai attīstītu audzēkņu angļu valodas zināšanas, veicinātu motivāciju angļu valodas apguvē un pilnveidotu radošās domāšanas prasmes.

Mērķauditorija: var izmantot tiešsaistes un klātienes pasākumos visu vecumu audzēkņiem, klases stundās, angļu valodas stundās.

Oļegs OSTROVSKIS

Natālija ANDREJEVA

Nataļja GOLUBEVA

51.

PROFESIONĀLĀ ANGĻU VALODA: TRANSPORTLĪDZEKĻU KRĀSOTĀJS

Izstrādāti interaktīvi uzdevumi, prezentācijas, vārdnīca apgūstot transportlīdzekļu krāsotājs profesiju.

Mērķauditorija: audzēkņi, kuri apgūst profesiju “Transportlīdzekļu krāsotājs”.

https://skolo.lv/course/view.php?id=869530

 

Nina ŠUKSTE

MĀCĪBU UN METODISKIE MATERIĀLI  AUDZINĀŠANAS DARBAM

61.

8 MOTIVĀCIJAS PRINCIPI

Mērķis: Palīdzēt audzēkņiem motivēt sevi darbam.

Uzdevumi: sagatavot un apkopot informāciju audzināšanas stundām.

Mērķauditorija: Apdares darbu tehniķis 4. kurss

Metodiskās izstrādnes praktiskais pielietojums: audzināšanas stundas.

Metodiskās izstrādnes aktualitāte / novitāte: palīgmateriāls grupas audzinātājiem.

Inese PLESŅA

 

 

« atpakaļ