Izglītības programmu
īstenošanas vieta
Dagda Višķi
Sākums \ Pedagogiem \ Metodiskās izstrādnes

Metodiskās izstrādnes 2022./2023.m.g.

 

IZSTRĀDĀTIE MĀCĪBU UN METODISKIE MATERIĀLI

IZGLĪTOJAMAJIEM UN PEDAGOGIEM 2022./2023.M.G.

Metodisko izstrādni var saņemt rakstot uz elga.drelinga@lint.lv

 

 

N.p.k.

Metodiskā materiāla nosaukums

Apraksts

Pedagogs, autors

MĀCĪBU UN METODISKIE MATERIĀLI  MŪŽIZGLĪTĪBAS KOMPETENČU APGUVEI

1.

UGUNSDROŠĪBAS NOTEIKUMI TRANSPORTLĪDZEKĻU KRĀSOTĀJIEM

Autore iepazīstina ar darba aizsardzības nozīmi profesionālajā darbībā un motivē izmantot apgūtās zināšanas savā darbā.

Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst MIP Transportlīdzekļu krāsotājs

Margarita GRIGORJEVA

2.

SWAY PREZENTĀCIJAS IZVEIDOŠANA

Autore mūžizglītības moduļa "Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas" ietvaros iepazīstina ar Microsoft Sway rīka iespējām.

Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri apgūst profesionālās izglītības programmu.

Inta KOĻESNIKOVA

3.

PIRMĀS PALĪDZĪBAS NODROŠINĀŠANA UZŅĒMUMOS

Autore mūžizglītības moduļa "Sabiedrības un cilvēka drošības" ietvaros iepazīstina ar pirmās palīdzības sniegšanas iespējām uzņēmumā.

Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri apgūst profesionālās izglītības programmu.

Anita LĀČAUNIECE

4.

INFORMĀCIJAS UN KOMUNIKĀCIJAS TEHNOLOĢIJAS. 3D MODELĒŠANA

Autore mūžizglītības moduļa "Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas" ietvaros iepazīstina ar 3D modelēšanas iespēju izmantošanu praktiskām vajadzībām.

Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst MIP Transportlīdzekļu krāsotājs

Jekaterina SIVICKA

5.

VĒTRAS, LIETUSGĀZES UN KRUSA KĀ FAKTORS, KAS VAR IZRAISĪTKRĪZI LATVIJĀ UN TO IETEKME UZ CIVILO AIZSARDZĪBAS SISTĒMU

Metodiskās izstrādnes prezentācija palīdzēs pedagogiem iepazīstināt audzēkņus ar Latvijas klimata krīzēm, to sekām un pārrunāt rīcību krīzes gadījumā.

 

Mērķauditorija: Apdares darbu tehniķis specialitātes audzēkņi.

Aina BLUKA

MĀCĪBU UN METODISKIE MATERIĀLI  PROFESIONĀLO KOMPETENČU APGUVEI

BŪVNIECĪBAS UN SILTUMA, GĀZES UN ŪDENS TEHNOLOĢIJU NODAĻAS

6.

CEĻA SEGAS KONSTRUKTĪVO KĀRTU  IZBŪVE

Izstrādātais metodiskais materiāls  ir  mācību materiāls  izglītojamajiem teorētiskās  vielas atkārtošanai, kuru var izmantot konsultāciju laikā pirms  noslēguma pārbaudījuma  moduļa apgūto tēmu nostiprināšanai.

Mērķauditorija: izglītojamie, kuri apgūst "Bruģētājs" kvalifikāciju.

Arnolds GULBIS

7.

SPORTA LAUKUMU ZĀLIENU SPECIFISKĀ KOPŠANA 

Prezentācijas tēma ir aktuāla apgūstot moduli "Sporta laukumu zālienu ierīkošana un uzturēšana", kura dod priekšstatu, kā sagatavot pamatni un augsni zāliena izbūvei sporta laukumā, izmantojot atbilstošus darba-rīkus, mehānismus, tehniku un kādā veidā veikt precīzu un rūpīgu tehnoloģiju pielietošanu un regulāru  kvalitatīva zāliena uzturēšanu.

Mērķauditorija: izglītojamie, kuri apgūst  moduli "Sporta laukumu zālienu ierīkošana un uzturēšana izglītības "Būvniecības" programmā” ("Ainavu būvtehniķis" kvalifikācija).

Igors ILARIONOVS

8.

 

PAGAIDU KOKU KONSTRUKCIJU IZGATAVOŠANA

Metodiskais materiāls dod priekšstatu par pagaidu konstrukcijām, kā sagatavot kokmateriālus pagaidu koka konstrukciju darbiem un  kādus  darba instrumentus, aprīkojumu un  mehānismus izvēlēties pagaidu koka konstrukciju izgatavošanai. Mācību materiāls ir aktuāls ne tikai teorētiskā priekšmeta ietvaros, bet arī izglītojamo pielietošanai praktiskajā darbībā, izgatavot pagaidu koka konstrukcijas drošai būvdarbu veikšanai.

Mērķauditorija: izglītojamie, kuri teorētiski un praktiski apgūst moduli ,,Pagaidu koku konstrukciju izgatavošana” ("Apdares darbu strādnieks" kvalifikācija).

Sergejs LUKJANSKIS

Igors LUKJANSKIS

Vasilijs NIKOLAJEVS

9.

BŪVJU  UGUNSDROŠĪBA

Prezentācijas materiāls apguves laikā dod izglītojamajiem iespēju iegūt vispārīgu informāciju un zināšanas par ugunsdrošības normu un projektēšanas noteikumu pielietošanu būvju projektēšanā un to būvniecībā.

Attīstīt prasmes orientēties ES un Latvijā ugunsdrošības jomā būvniecībā spēkā esošajos normatīvajos aktos un standartos  un pielietot tos praksē būvju dažādās būvniecības stadijās. Metodiskais materiāls palīdzēs attīstīt izglītojamo loģisko domāšanu un spēju izvēlēties arhitektūras risinājumu, konstruktīvo risinājumu un  būvmateriālu, atbilstoši darba uzdevuma izpildei.

Mērķauditorija: izglītojamie, kuri apgūst moduļus "Arhitektūras projektēšanas sagatavošanas darbi" , "Ēku koka konstrukciju izbūve", "Ēku metāla un saliekamā dzelzbetona konstrukciju izbūve"

("Arhitektūras tehniķis" un "Ēku būvtehniķis" kvalifikācijas).

Tatjana CVEKA

10.

FINIERI

Topošajiem kokapstrādes iekārtu operatoriem ir jāpārzina gan finieru veidus, to īpašības, priekšrocības un negatīvās iezīmes, gan finiera izgatavošanas soļus.  Metodiskajā izstrādnē uzskatāmi, sistemātiski ir izklāstīta kokapstrādes nozarē strādājošajiem nepieciešamā informācija par finieri un  to var izmantot gan teorētiskajās, gan praktiskajās nodarbībās (arī attālinātajās mācībās).

Mērķauditorija: izglītības programmas "Kokizstrādājumu izgatavošana" 1. kursa izglītojamie.

Viktors VASILIS

Viktors OBORŪNS

11.

3D DEKORATĪVIE PANEĻI IEKŠTELPU APDARĒ

2022.gada 25.oktobrī klātienē un ZOOM platformā notika pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursi "3D dekoratīvie paneļi iekštelpu apdarē», kurā piedalījās 22 cilvēki (LIT un citu skolu pedagogi).
Metodiskajā izstrādnē ir iekļauta kursos demonstrētā Prezentācija un Pielikumā ir dažas fotogrāfijas no kursu Praktiskās daļas.
Prezentāciju var izmantot Moduļa "Dekoratīvo dizaina un akustisko sistēmu montāža" tēmas "Dekoratīvo dizaina un akustisko sistēmu konstrukciju apšuvuma apdares tehnoloģija, izmantojamie materiāli, kvalitātes prasības" apguvei.
Mērķauditorija: izglītības programmas "Apdares darbu tehniķis" izglītojamie, kā arī nodaļas "Būvniecība" pedagogi.

Edgars ĻEHOVS

12.

GRĪDAS PAKLĀJU VEIDI, IEKLĀŠANAS TEHNOLOĢIJA, DARBAM NEPIECIEŠAMIE MATERIĀLI UN INSTRUMENTI

Metodiskās izstrādnes praktiskais pielietojums: teorētiskās un praktiskās nodarbībās (izglītības programma "Būvdarbi" Modulis "Grīdu ieklāšana”).

 

Metodiskās izstrādnes prezentācijas mērķis: prast nosaukt grīdas paklāju veidus, aprakstīt  to izejvielu sastāvu un ieklāšanas tehnoloģiju, materiālus un instrumentus.

Mērķauditorija: izglītojamie, kas apgūst programmu "Būvdarbi".

Valdis BOGRECS

13.

SIENU APŠUVUMA PLĀKSNES: SISTĒMA W623, SISTĒMA W625

Mūsdienās ģipša plāksnes ir ideāls līdzeklis jaunu dimensiju izbūvei iekštelpās.

Metodiskās izstrādnes prezentāciju var izmantot gan programmu "Būvdarbi"  izglītojamie, gan profesionālo priekšmetu skolotāji. Izglītojamajiem tā palīdzēs attīstīt prasmes un iemaņas:

1.    izvēlēties atbilstošus darba instrumentus, iekārtas un mehānismus sistēmu W623 un W625 sienu apšuvumam;

2.    sagatavot materiālus sistēmu W623 un W625 sienu apšuvumam;

3.    apšūt sienu saskaņā ar sistēmu W623 vai W625;

4.  aprēķināt nepieciešamo materiālu daudzumu.

Aleksandrs BOGINSKIS

14.

KRĀSOŠANA IEKŠDARBOS – TOŅU IZVĒLE

Metodiskajā izstrādnē ir apkopota informācija par krāsu toņu izvēli un to saskaņošanu, kā arī toņu ietekmi uz cilvēkiem. Prezentāciju var izmantot dekoratīvās krāsošanas mācību stundās, tajā ir apkopoti galvenie jautājumi, ar kuriem saskarsies krāsotājs profesionālajā darbībā.

 

Mērķauditorija: Apdares darbu tehniķis, 1.kurss.

Viktors IVANOVS

15.

SAKRET RAŽOTO MATERIĀLU IZMANTOŠANA  ĒKU RESTAURĀCIJAI UN RENOVĀCIJAI

Metodiskā izstrādne paredzēta izglītības programmas "Būvdarbi" Moduļa "Apmešana" padziļinātai apguvei. Metodiskās izstrādnes prezentācija palīdzēs izglītojamajiem iegūt vispārīgu informāciju un zināšanas par SAKRET ražoto materiālu izmantošanu ēku restaurācijas un renovācijas darbos; attīstīs prasmes orientēties ES un Latvijā SAKRET ražoto materiālu pielietošanā ēku restaurācijas un renovācijas darbos, esošajos normatīvajos aktos un standartos.

 

Mērķauditorija: kvalifikācijas "Apdares darbu tehniķis" 1. kursa izglītojamie

Inna KOLUŽA

16.

FASĀDES SILTINĀŠANAS TEHNOLOĢIJA

Metodisko izstrādni var izmantot programmas "Būvdarbi" skolotāji kā mācību materiālu mācīšanai klātienē vai izglītojamie patstāvīgajam darbam. Tā palīdzēs izglītojamajiem izprast fasādes sagatavošanas, siltināšanas un apdares darbus, kurus veic saskaņā ar būvprojektā noteiktajām prasībām, ievērojot darbu izpildes tehnoloģisko secību.

 

Mērķauditorija: Izglītības programmas "Apdares darbu tehniķis" izglītojamie un skolotāji.

Edgars ĻEHOVS

Jurijs DOBROVOĻSKIS

17.

RISKA FAKTORI BŪVDARBU PROCESĀ GALVENAJOS BŪVNIECĪBAS POSMOS

Metodiskā izstrāde tika izveidota moduļa "Būvniecības process un būvdarbu veidi" ietvaros, topošajiem apdares darbu tehniķiem tēmas "Riska faktori būvdarbu procesā galvenajos būvniecības posmos" apguvei. Tēmas noslēgumā izglītojamie iepazīsies ar riska faktoru identificēšanu, uzzinās darba vides riska faktoru cēloņus, kā arī spēs izvērtēt un ierosināt preventīvos pasākumus nelaimes gadījumu riska samazināšanai vai novēršanai.

 

Mērķauditorija: izglītības programmas "Apdares darbu tehniķis" 1. kursa izglītojamie.

Nataļja APANOVIČA

18.

APKURES CIRKULĀCIJAS APMĀCĪBU STENDS: APKURES SISTĒMAS BALANSĒŠANA.

Metodiskās izstrādnes sasniedzamais rezultāts ir izglītojamo izpratnes veicināšana darbā ar apkures sistēmām un praktisko iemaņu attīstīšana apkures sistēmas hidrauliskajā balansēšanā. 

Praktisko iemaņu apguves laikā Apkures cirkulācijas apmācību stends ir situācijas modelis, ko izglītojamie ieregulē atbilstoši modelētai situācijai, novērš nepilnības un analizē situācijas. Praktiski tiek pielietots cirkulācijas sūknis "ALPHA 2", aplikācija "Grundfos GO Balance", ierīce, lai pieslēgtos sūknim "ALPHA READER", planšetdators vai mobilais telefons (smartphone). Izglītības programmas "Siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģija" ietvaros izglītojamajiem tas ir papildmateriāls padziļinātai temata apgūšanai. Darba gaitas apraksta piemērs ir Metodiskās izstrādnes pielikumā.

 

Mērķauditorija: Nodaļas "Siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģija" pedagogi, kuri pasniedz izglītības programmas "Inženiersistēmu būvtehniķis" Profesionālo kompetenču moduļus:

  • Apkures sistēmas montāža,
  • Apkures sistēmas pieslēgšana siltuma avotam,
  • Apkures sistēmas apkalpošana un uzturēšana. 

Nikolajs TUKIŠS

Normunds BULIS

 

19.

ENERGOEFEKTIVITĀTES PAAUGSTINĀŠANAS IESPĒJAS CENTRALIZĒTĀS SILTUMAPGĀDES SILTUMTĪKLU SISTĒMĀS LATVIJĀ

ES zaļais kurss ir orientēts uz siltumenerģijas taupīšanu, tāpēc topošajiem siltumapgādes un apkures sistēmu tehniķiem katrā mācību modulī ir jāakcentē iespējas taupīt. Pēc šīs tēmas apgūšanas izglītojamie:
  • Zinās jēdzienus, kurus izmanto, raksturojot centralizētās siltumapgādes siltumtīklu.
  • Izpratīs energoefektivitātes uzlabošanas nepieciešamību un siltuma zudumu novēršanas iespējas.
  • Spēs izvēlēties atbilstošos, ekonomiskākos materiālus.
 
Skolotājiem ir iespēja Metodiskās izstrādnes prezentāciju izmantot mācību darbā klātienē un apgūstot tēmu attālināti.

Mērķauditorija: 1-23, 023

Raimonds VADZIS

METĀLAPSTRĀDE UN MAŠĪNZINĪBU NODAĻA

20.

KĀPĒC TRANSPORTLĪDZEKĻU KRĀSOTĀJIEM JĀPĀRZINA AUTOATSLĒDZNIEKA DARBI?

Metodiskajā izstrādnē autors uzskatāmi parāda to, ka topošajiem Transportlīdzekļu krāsotājiem profesionālajā darbībā svarīgi zināt auto remonta pamatus.

Mērķauditorija: pedagogi, kuri īsteno MIP Transportlīdzekļu krāsotājs.

Aigars VELIKS

21.

SAJŪGA UN SAJŪGA VADĪBAS

REMONTS

Metodiskajā izstrādnē autors parāda, ka sajūga un

sajūga vadības remonts ir būtiska moduļa

Automobiļu apkope un remonts sastāvdaļa, kas

ietekmē izglītojamā spēju veikt savu pamatdarbu.

Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst MIP Automehāniķis, Smago spēkratu mehāniķis, Autovirsbūvju remontatslēdznieks, Transportlīdzekļu krāsotājs.

Aleksandrs TAVKINS

22.

MĀCĪBU PROCESA METODIKA

Metodiskajā izstrādnē apskatītas problēmas, kas saistītas ar MIP īstenošanu, prasmi saplānot darbu un sakārtot vidi drošam darbam.

Mērķauditorija: pedagogi, kuri īsteno MIP Transportlīdzekļu krāsotājs.

Māris LOČMELIS

23.

MĀCĪBU EKSKURSIJAS UZ AS DAUGAVPILS LOKOMOTĪVJU REMONTA RŪPNĪCA UN SIA  EAST METAL

Autore iepazīstina ar ekskursiju iespējām lielākajos Daugavpils metālapstrādes uzņēmumos.

Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst MIP Automehāniķis, Smago spēkratu mehāniķis, Autovirsbūvju remontatslēdznieks, Transportlīdzekļu krāsotājs, Mašīnbūves tehniķis.

Vera PAĻČIKA

24.

GĀZU SADALES MEHĀNISMA SIKSNAS MAIŅAS STENDS

Autoru kolektīvs izveidojuši stendu gāzu sadales mehānisma siksnas nomaiņai un pievienojuši aprakstu, kontroljautājumus, uzdevumus.

Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst MIP Automehāniķis, Smago spēkratu mehāniķis, Autovirsbūvju remontatslēdznieks, Transportlīdzekļu krāsotājs.

Aigars VELIKS

Aleksandrs TAVKINS

Raivis SEĻAŅINS

25.

MAG METINĀŠANAS IEKĀRTAS UZBŪVE

Izstrādātais metodiskais materiāls  dod iespēju iepazīties ar MAG  metināšanas aprīkojuma sastāvdaļām, funkcijām un nozīmi metināšanas procesā, tās palīdzēs pareizi izvēlēties MAG metināšanai nepieciešamo atbilstošu iekārtu  darba veikšanai.

Mērķauditorija: Metālapstrādes nodaļas    profesionālās izglītības pedagogi un izglītojamie, kuri apgūst Lokmetinātājs  metināšanā ar mehanizēto iekārtu aktīvās gāzes vidē (MAG/135) kvalifikāciju.              

Jurijs UMBRAŠKO

Stepans ŠČERBAKOVS

26.

TAISNLEŅĶA PROJEKCIJAS

Metodiskā izstrādne "Taisnleņķa projekcijas" ir ceļvedis rasēšanā, jo vienots tehniskais  dokumentos ir rasējums, kurā objekta attēli veidoti pēc taisnleņķa

projicēšanas noteikumiem. Metodiskais materiāls dod iespēju iepazīties ar projekcijas veidošanas principiem un  posmiem, kā arī praktiski pielietot tos, veidojot rasējumu.

Mērķauditorija: izglītojamie, kuri apgūst moduļus Rasēšanas pamati, Rasēšana, Rasējumi un tehniskā dokumentācija metināšanā, Tehnisko zīmējumu un skiču izstrāde, Metāla detaļu izgatavošanas tehniskā dokumentācija.

Alla VAGELE

LAUKSAIMNIECĪBAS NODAĻA

27.

LOPBARĪBAS RAŽOŠANA. ZĀLĀJU RAKSTUROJUMS

Autore iepazīstina ar zālāju botāniskajām īpašībām un zālāju iedalījumu pēc izmantošanas veida.

Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst MIP Augkopības tehniķis, Augkopis

Valērija ANČEVSKA

28.

KULTŪRTEHNISKO DARBU UN MELIORĀCIJAS TEHNIKA

Autors mācību moduļa "Augsnes īpašības, apstrāde un ielabošana" iepazīstina ar kvalitatīvas augsnes apstrādes un ielabošanas darbu kritērijiem, augsnes apstrādes agregātiem, apstrādes metodēm un ielabošanas līdzekļiem, atbilstošas tehnikas izvēli un augsnes apstrādes  kvalitātes nozīmi augsnes apstrādes un ielabošanas darbu veikšanā.

Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst MIP Augkopības tehniķis, Lauksaimniecības mehanizācijas tehniķis, Augkopis

Kaspars MUKĀNS

29.

AUGKOPĪBAS PROCESU ORGANIZĒŠANA

Metodiskajā izstrādnē sniegta informācija par stādījumu ierīkošanas organizēšanu, ievērojot
tehnoloģiskās prasības kartupeļiem.

Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst MIP Augkopības tehniķis, Augkopis

Irēna PUTNIŅA

30.

CEĻU SATIKSMES NOTEIKUMI

TĒMA: PRIEKŠROCĪBAS ZĪMES

Autors metodiskajā Izstrādnē izklāstīta jaunākās normatīvo aktu prasības Ceļu satiksmes likumā un Ceļu satiksmes noteikumos.

Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst MIP Augkopības tehniķis, Lauksaimniecības mehanizācijas tehniķis, Augkopis

Leonards SPŪLIS

31.

KULTŪRAUGU  KUKAIŅU  UN SLIMĪBU  KLASIFIKĀCIJA

Metodiskajā izstrādnē apskatītas kultūraugu kaitēkļu un to nodarīto bojājumu raksturīgākās pazīmes; kultūraugu slimību raksturīgākās pazīmes un izplatības noteikšanas metodes; kultūraugu kaitēkļu ierobežošanas nepieciešamība; slimību ierobežošanas nepieciešamība kultūraugu audzēšanā.

Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst MIP Augkopības tehniķis, Augkopis

Zinaīda VINGRE

ĒDINĀŠANAS PAKALPOJUMU NODAĻA

32.

KŪKU DEKORU PAGATAVOŠANA, TO RAKSTUROJUMS

Prezentācijā ietvertā informācija sniedz iespēju apgūt teorētiskās zināšanas, praktiskās iemaņas krēmu veidu pagatavošanā, pielietošanā, noformēšanā un pasniegšanā.

Mērķauditorija: profesionālās izglītības pedagogi konditora/konditora palīga specialitātēs.

Anna RABKEVIČA

33.

PĀRTIKAS RAŽOŠANAS ATKRITUMI, TO SAVĀKŠANAS AUTOMATIZĀCIJA

Mūsdienās liela uzmanība tiek pievērsta  atkritumu šķirošanai un pārtikas atkritumi ir tie, kas sastāda lielāko atkritumu apjomu   iedzīvotāju vidū, šajā izstrādnē tiek apskatītas tēmas, kas palīdzēs saudzēt dabu un kļūt zaļākiem.

Mērķauditorija: ēdināšanas pakalpojumu nodaļas skolotāji un citu priekšmetu skolotāji, integrējot tēmas, kuras saistītas ar pārtikas atkritumiem un to šķirošanu

Sarmīte MEĻNIKOVA

34.

Mācību materiāls

DARBA TIESĪBAS

Metodiskais materiāls ir izstrādāts, pamatojoties uz Darba likumu, Valsts Nodarbinātības dienesta u.c. iestāžu normatīvajiem aktiem, Ministru kabineta noteikumiem par darba tiesībām.

Mērķauditorija: mācību materiāls palīdz pārzināt Darba un sociālās tiesības kā pamatu katras personas individuālajai sociālajai drošībai.

Marija ALEKSEJEVA

ARHITEKTŪRAS UN DIZAINA NODAĻA

35.

KVALIFIKĀCIJAS EKSĀMENA INTERJERA PROJEKTA MAPES UN VIZUALIZĀCIJAS PLAKNES/PLANŠETES IZSTRĀDES PRASĪBAS

Izstrādātās prasības interjera projekta mapes un vizualizāciju plaknes/planšetes noformēšanai atspoguļo noformējuma prasības, kas atvieglo darbu gan pedagogiem, gan izglītojamajiem. Izstrādnē autores apraksta projekta mapes un vizualizāciju plaknes/planšetes noformējumu, ievērojot attēlu, šriftu izmērus un atstarpes, kā arī projekta mapes noformējumu ar apzīmējumu izmēriem un atrašanās vietu.

Mērķauditorija: pedagogi, kas strādā pie kvalifikācijas darbu izstrādes vai citu interjera projektu izstrādes moduļiem.

Valentīna SIŅAKOVA

Sigita SVĒTEŅA

36.

PRIEKŠMETU GAISMĒNAS ATTĒLOŠANA UN ŠTRIHA PIELIETOJUMS TELPISKU PRIEKŠMETU ATVEIDOŠANĀ

Autore piedāvā prezentāciju ar kuras palīdzību var iepazīstināt audzēkņus ar gaismēnas likumiem un to pielietošanu tonālā darba izpildē, kā arī štriha veidiem, kas nodrošinās veiksmīgāku darba rezultātu. Pievienotas arī praktiskās darba lapas.

Mērķauditorija: specialitātes "Interjera dizainera asistents" audzēkņi un pedagogi.

Zaiga PETTERE

37.

UZSKATES MATERIĀLS – INTERJERA PROJEKTA RASĒJUMI PRIVĀTO TELPU GRUPAS INTERJERA DIZAINA PROJEKTA DARBU MAPEI

Autores piedāvātais uzskates materiāls var tikt izmantots rasējumu darba mapes noformēšanai.

Mērķauditorija: audzēkņi, kuri apgūst kvalifikāciju- interjera dizainera asistents, specialitātes "Interjera dizainera asistents" pedagogi.

Ineta AUZĀNE

38.

ĢEOMETRISKO ĶERMEŅU PROJICĒŠANAS UN KOMBINĒŠANAS IESPĒJAS

Autores piedāvātā prezentācija veicina izglītojamo ģeometrisko ķermeņu uztveri gan vides dizainā, gan objektu formās. Turpmāka zināšanu pielietošana gan Tehnisko rasējumu izstrādes modulī, gan citos moduļos, kas prasa apjomīgu darba vizualizēšanu - Dizaina procesi, Kompozīcija, 3D modelēšana un vizualizāciju izstrāde digitālā vidē.

Mērķauditorija: profesionālās izglītības pedagogi, kuri strādā interjera dizaina jomā.

Jeļena TROFIMOVA

MĀCĪBU UN METODISKIE MATERIĀLI  VISPĀRIZGLĪTOJOŠO MĀCĪBU PRIEKŠMETU APGUVEI

39.

FIZIKAS SKOLOTĀJA IETEIKUMI TRANSPORTLĪDZEKĻU KRĀSOTĀJAM

Autors iepazīstina ar fizikā apgūto likumsakarību izmantošanas iespējām profesionālajā darbībā.

Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst MIP Transportlīdzekļu krāsotājs

Pēteris KALVĀNS

40.

PRAKTISKĀ OLIMPIĀDE MATEMĀTIKĀ

uzdevumi ar atrisinājumiem

Autoru kolektīvs apkopojis praktiska satura uzdevumus matemātikā, kas jārisina dažādu jomu speciālistiem (būvnieki, dizaineri mašīnbūves un metālapstrādes speciālisti, pavāri) veicot darbu. Uzdevumus iespējams izmantot matemātikas pēcpusdienās, mācību stundās un arī olimpiādēs.

Mērķauditorija: pedagogi, kuri ieinteresēti padarīt mācību saturu praktiskāku, saistītu ar apgūstamo profesiju.

Ināra SIMANOVIČA

Artjoms PUČINSKIS

Elga DRELINGA

Sarmīte MEĻNIKOVA

Olga ČEBAJEVA

41.

Lietišķais stils oficiālos darījumos un dokumentos      MOTIVĀCIJAS VĒSTULE

Autore piedāvā prezentāciju un praktiskus uzdevumus ar kuru palīdzību izglītojamie attīsta izpratni par to, kas ir motivācijas vēstule un kāpēc tā ir jāpievieno pie CV, pilnveidojot zināšanas par motivācijas vēstules struktūru un prasmi uzrakstīt motivācijas vēstuli.

Mērķauditorija: latviešu valodas pedagogi, kuri strādā vidusskolas izglītības posmā.

Gunta ŠUKUROVA

42.

Mācību stundas piemērs:
IESKATS AUTOTRANSPORTA ATTĪSTĪBAS VĒSTURĒ

Autore piedāvā prezentāciju par autotransporta attīstības vēsturi no pirmo automobiļu parādīšanās līdz jaunākajām tendencēm par mūsdienu auto tehnoloģijām.

Mērķauditorija: vēstures un sociālo zinību pedagogi, profesionālās izglītības pedagogi autotransporta nozarē.

Olita RAGELE

43.

SPORTS - TRANSPORTLĪDZEKĻA KRĀSOTĀJA ILGTSPĒJĪGAS DARBĪBAS PAMATS

Autors piedāvā prezentāciju, kurā ir apkopoti riska faktori transportlīdzekļu krāsotāju ikdienā un preventīvās darbības šo risku novēršanai, uzsverot ergonomiskos faktorus un sociāli emocionālās labizjūtas nozīmi.

Mērķauditorija: pedagogi, kuri vada sporta stundas, sabiedrības un cilvēka drošība mūžizglītības moduli, profesionālās izglītības pedagogi autotransporta nozarē.

Edgars BALTACIS

44.

TEKSTI, UZDEVUMI, VĀRDNĪCAS TOPOŠAJIEM TRANSPORTLĪDZEKĻU KRĀSOTĀJIEM

Autore piedāvā praktiskus piemērus: tekstus, uzdevumus, aktivitātes darbam ar vārdnīcu izglītojamajiem, kuri apgūst transportlīdzekļu krāsotāja profesiju.

Mērķauditorija: latviešu valodas pedagogi, kuri strādā profesionālajās vidējās izglītības iestādēs, profesionālās izglītības pedagogi autotransporta nozarē.

Natālija NAGLE

45.

GARĪGĀS UN MATERIĀLĀS VĒRTĪBAS RŪDOLFA BLAUMAŅA NOVELĒS

Autores prezentācijā piedāvā faktus par R. Blaumaņa daiļradi, rakstnieka ievērojamākajiem darbiem un iespējām analizēt garīgās un materiālās vērtības novelēs.

Mērķauditorija: latviešu valodas un literatūras pedagogi, vidusskolēni.

Aļona ŅIKITINA

Jeļena SOKOLOVA

46.

ŠAUTRIŅU MEŠANA

Autors prezentācijā raksturo prasmes, kuras ir būtiskas, lai sasniegtu labus rezultātus šautriņu mešanā, sniedz noteikumu skaidrojumu un informāciju par Latvijas sportistu sasniegumiem konkrētajā sporta veidā.

Mērķauditorija: sporta pedagogi, izglītojamie, kuri interesējas par šautriņu mešanu.

Jevģenija KAŽOHA

47.

STARPKULTŪRU ATTIECĪBAS

Prezentācijā iekļautais mācību materiāls palīdz veidot izpratni par starpkultūru attiecībām, mainīt un savstarpēji atzīt savas un citu grupu vērtības un dzīvesveidu.

Mērķauditorija: pedagogi, kuri māca mūžizglītības moduli "Valodas, kultūras izpratne un izpausmes", izglītojamie, kuri interesējas par starpkultūru attiecībām.

Antra DOMBROVSKA

48.

FRISBIJS KĀ SPORTA VEIDS

Autora piedāvātajā referātā tiek apskatīts un pētīts kas ir frisbijs, tā īpašības, noteikumi un veidi. Atspoguļota tēma par  frisbija vēsturi, frisbiju Latvijā. Mērķauditorija: sporta pedagogi, izglītojamie, kuri interesējas par frisbiju.

Jevgēnijs DUBOVECS

49.

ROAD CONSTRUCTION

Darba materiālus var izmantot profesionālās svešvalodas stundās un konsultācijās darbam ar izglītojamajiem ar atšķirīgu angļu valodas zināšanu līmeņiem. Darbā ietverti uzdevumi profesionālai svešvalodai ceļu būvtehniķiem, tabulas, zīmējumi, shēmas, ceļu    būvtehniķa specialitātes  terminoloģija angļu valodā.

Mērķauditorija: angļu valodas skolotāji, kuri strādā vidējās profesionālās izglītības iestādēs, izglītojamie, kas apgūst ceļu būvtehniķa profesiju.

Nataļja GOLUBEVA

50.

PĀRBAUDES DARBI LATVIEŠU VALODA UN LITERATŪRA

Autore piedāvā 11 pārbaudes darbus Latviešu valodai un literatūrai (optimālais līmenis).

Mērķauditorija: latviešu valodas un literatūras pedagogi

Iveta LAZAREVA

51.

IDIOMS OF THE WORLD

Autore prezentācijā piedāvā idiomu teorētisko skaidrojumu un iedalījuma analīzi, kā arī praktiskus piemērus salīdzinot idiomas latviešu un angļu valodā.

Mērķauditorija: angļu valodas skolotāji

Nataļja LUKAŠEVIČA

52.

TIEŠSAISTES GRAFISKĀS NOFORMĒŠANAS RĪKA “CANVA” IZMANTOŠANA MĀCĪBU PROCESA IETVAROS

Metodiskās izstrādnes ietvaros ir  apskatīti piemēri, kā izglītojamie, izmantojot vietni canva.com, var sadarboties attālināti, kā top infografikas un plakāti. Pievienoti arī pēc nejaušības principa izvēlēti izglītojamo darbi, kas kalpo kā uzskates materiāls.

Mērķauditorija: vispārējās vidējās izglītības un profesionālās izglītības pedagogi, izglītojamie.

Jānis BRIŠKA

53.

ATBALSTA MATERIĀLI

LATVIEŠU VALODĀ

(sintakses pamatjautājumi)

Metodiskajā izstrādnē ietverto prezentāciju "Atbalsta materiāli latviešu valodā" (sintakses pamatjautājumi) vai tās atsevišķas daļas un digitālos Canva plakātus par sintaksi iespējams izmantot dažādās latviešu valodas mācību stundas daļās izglītojamo zināšanu un prasmju

nostiprināšanai un padziļināšanai.

Mērķauditorija: izveidoto un apkopoto atbalsta materiālu var izmantot latviešu valodas mācību stundās, kā arī patstāvīgi jebkurš, kurš vēlas pilnveidot savas zināšanas sintaksē.

Ārija ŠUMEIKO

Ludmila BOGAČOVA

54.

STUNDAS KONSPEKTS VIEGLATLĒTIKA

Autors piedāvā detalizētu stundas konspektu, kurā sniegts stundā paredzēto uzdevumu apraksts un to nepieciešamības pamatojums.

Mērķauditorija: sporta skolotāji

Ivans GAĻAŠS

55.

STRESS. TĀ CĒLOŅI. STRESA PĀRVALDĪŠANA

Izstrādnē ir pieejams plašs mācību materiāls par tēmu stress prezentācijas veidā, viktorīnas jautājumi lietotnē Wordwall, kā arī apstrādāti atgriezeniskās saites atbilžu varianti par šo tēmu, balstoties uz kuriem var noteikt  šīs tēmas izpratnes līmeni, problēmas aktualitāti.

Mērķauditorija: grupu audzinātāji, mācību priekšmeta “Profesionālā saskarsme” pedagogi.

Ilona KUŅICKA

Lija GLADEVIČA

56.

PIRAMĪDAS ARHITEKTŪRA LAIKMETU GRIEŽOS

Prezentācijā ir iekļauta informācija par piramīdu veidošanās vēsturi, matemātikas zināšanām, kas izmantotas būvējot piramīdas. Prezentācija ir veidota kā projektu darbs, piedāvājot metodiku projektu darbam.

Mērķauditorija: vispārējās vidējās un profesionālās izglītības pedagogi.

Artjoms PUČINSKIS

Nataļja LEONČUKA

Ludmila SAKAJEVA

Ilona KIRUKA

Irina ABRAMOVA

57.

CAREER AND JOB

Metodiskajā izstrādnē ir iekļauti 3 stundu konspekti par tematu "Darbs un karjera". Stundām tiek pievienoti video, audiomateriāli  un PPT faili.

Katram uzdevumam ir paredzētas atbilžu lapa un transkripcija  klausīšanās uzdevumiem.

Mērķauditorija: angļu valodas skolotāji

Oļegs OSTROVSKIS

58.

VIKTORĪNA

Kompetenču pieejas īstenošana starppriekšmetu viktorīnā "Zaļā Sadarbība" (mācību priekšmeti: angļu valoda un dabaszinības

Autores piedāvā viktorīnu, kurā ir iekļauti jautājumi, uzdevumi, mīklas par dažādām dabas parādībām latviešu un angļu valodā.

Mērķauditorija: angļu valodas un dabaszinību pedagogi.

Natālija ANDREJEVA

Alla BERJOZA

59.

LATVIEŠU LITERATŪRAS UN KULTŪRAS POPULARIZĒŠANA ĀRZEMĒS

Šajā metodiskajā izstrādnē ir pieejams plašs mācību materiāls par tēmu "Latviešu literatūras un kultūras popularizēšana ārzemēs" prezentācijas veidā, aprakstīts pētījums, tā veikšanas etapi, izglītojamo praktiskais darbs aizkārtnes idejas tapšana, realizēšana, kā arī pētījumā iesaistīto izglītojamo atgriezeniskā saiknes apkopojums.

Mērķauditorija: grupu audzinātāji audzināšanas nodarbībās vai arī pedagogi mācību priekšmetos: Sociālās zinības un vēsture, Latviešu valoda un literatūra, Valodas, kultūras izpratnes un izpausmes, Iniciatīva un uzņēmējdarbība.

Aļona RIŽAKOVA

Ilona KUŅICKA

60.

ĶĪMIJAS SKOLOTĀJA IETEIKUMI TRANSPORTLĪDZEKĻU KRĀSOTĀJAM

Autore pievērš uzmanību izpratnei par procesiem dabā un tehnikā, praktisku pētniecisko darbību, mūsdienīgu mācību metožu izmantošanu, kā arī saiknei ar reālo dzīvi.

Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst MIP Transportlīdzekļu krāsotājs

Alla BERJOZA

MĀCĪBU UN METODISKIE MATERIĀLI  AUDZINĀŠANAS DARBAM

61.

TEHNIKUMA IZLAIDUMU SCENĀRIJS

Mācību metodiskais līdzeklis veidots kā atbalsts pedagogiem un izglītojamajiem izlaiduma pasākuma organizēšanai. Tāpat arī tas var tikt pielietots mācību modulī "Iniciatīva un uzņēmējdarbība", aplūkojot tēmas par projektu darbu – "izlaidums kā projekts" un "izlaidums kā kultūras produkts".

Mērķauditorija: audzinātāji, izglītojamie

Inese PLESŅA

62.

TĀ TAS IR SOMIJĀ

Autores prezentācijā aicina Latvijas skolotājus padomāt par to, ko vajadzētu mainīt mūsu izglītības sistēmā. Piedāvā Somijā gūto pieredzi.

Mērķauditorija: pedagogi, kuri īsteno profesionālās izglītības programmu.

Iveta KRIŠKIJĀNE

Ilona KIRUKA

63.

KONFLIKTS

Autore prezentācijā piedāvā iepazīties ar konfliktu veidiem, to risināšanu.

Mērķauditorija: pedagogi, kuri īsteno profesionālās izglītības programmu.

Veronika MAMEDOVA

64.

ATKARĪBAS

Metodiskā izstrādne izveidota kā ilustratīvais materiāls audzināšanas stundai (iedalījums, dzīvesstāsti).

Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst profesionālās izglītības programmu.

Marija MUKĀNE

 

« atpakaļ