Metodiskās izstrādnes 2022./2023.m.g.
IZSTRĀDĀTIE MĀCĪBU UN METODISKIE MATERIĀLI
IZGLĪTOJAMAJIEM UN PEDAGOGIEM 2022./2023.M.G.
Metodisko izstrādni var saņemt rakstot uz elga.drelinga@lint.lv
N.p.k. |
Metodiskā materiāla nosaukums |
Apraksts |
Pedagogs, autors |
MĀCĪBU UN METODISKIE MATERIĀLI MŪŽIZGLĪTĪBAS KOMPETENČU APGUVEI |
|||
1. |
UGUNSDROŠĪBAS NOTEIKUMI TRANSPORTLĪDZEKĻU KRĀSOTĀJIEM |
Autore iepazīstina ar darba aizsardzības nozīmi profesionālajā darbībā un motivē izmantot apgūtās zināšanas savā darbā. Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst MIP Transportlīdzekļu krāsotājs |
Margarita GRIGORJEVA |
2. |
SWAY PREZENTĀCIJAS IZVEIDOŠANA |
Autore mūžizglītības moduļa "Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas" ietvaros iepazīstina ar Microsoft Sway rīka iespējām. Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri apgūst profesionālās izglītības programmu. |
Inta KOĻESNIKOVA |
3. |
PIRMĀS PALĪDZĪBAS NODROŠINĀŠANA UZŅĒMUMOS |
Autore mūžizglītības moduļa "Sabiedrības un cilvēka drošības" ietvaros iepazīstina ar pirmās palīdzības sniegšanas iespējām uzņēmumā. Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri apgūst profesionālās izglītības programmu. |
Anita LĀČAUNIECE |
4. |
INFORMĀCIJAS UN KOMUNIKĀCIJAS TEHNOLOĢIJAS. 3D MODELĒŠANA |
Autore mūžizglītības moduļa "Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas" ietvaros iepazīstina ar 3D modelēšanas iespēju izmantošanu praktiskām vajadzībām. Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst MIP Transportlīdzekļu krāsotājs |
Jekaterina SIVICKA |
5. |
VĒTRAS, LIETUSGĀZES UN KRUSA KĀ FAKTORS, KAS VAR IZRAISĪTKRĪZI LATVIJĀ UN TO IETEKME UZ CIVILO AIZSARDZĪBAS SISTĒMU |
Metodiskās izstrādnes prezentācija palīdzēs pedagogiem iepazīstināt audzēkņus ar Latvijas klimata krīzēm, to sekām un pārrunāt rīcību krīzes gadījumā. Mērķauditorija: Apdares darbu tehniķis specialitātes audzēkņi. |
Aina BLUKA |
MĀCĪBU UN METODISKIE MATERIĀLI PROFESIONĀLO KOMPETENČU APGUVEI |
|||
BŪVNIECĪBAS UN SILTUMA, GĀZES UN ŪDENS TEHNOLOĢIJU NODAĻAS |
|||
6. |
CEĻA SEGAS KONSTRUKTĪVO KĀRTU IZBŪVE |
Izstrādātais metodiskais materiāls ir mācību materiāls izglītojamajiem teorētiskās vielas atkārtošanai, kuru var izmantot konsultāciju laikā pirms noslēguma pārbaudījuma moduļa apgūto tēmu nostiprināšanai. Mērķauditorija: izglītojamie, kuri apgūst "Bruģētājs" kvalifikāciju. |
Arnolds GULBIS |
7. |
SPORTA LAUKUMU ZĀLIENU SPECIFISKĀ KOPŠANA |
Prezentācijas tēma ir aktuāla apgūstot moduli "Sporta laukumu zālienu ierīkošana un uzturēšana", kura dod priekšstatu, kā sagatavot pamatni un augsni zāliena izbūvei sporta laukumā, izmantojot atbilstošus darba-rīkus, mehānismus, tehniku un kādā veidā veikt precīzu un rūpīgu tehnoloģiju pielietošanu un regulāru kvalitatīva zāliena uzturēšanu. Mērķauditorija: izglītojamie, kuri apgūst moduli "Sporta laukumu zālienu ierīkošana un uzturēšana izglītības "Būvniecības" programmā” ("Ainavu būvtehniķis" kvalifikācija). |
Igors ILARIONOVS |
8. |
PAGAIDU KOKU KONSTRUKCIJU IZGATAVOŠANA |
Metodiskais materiāls dod priekšstatu par pagaidu konstrukcijām, kā sagatavot kokmateriālus pagaidu koka konstrukciju darbiem un kādus darba instrumentus, aprīkojumu un mehānismus izvēlēties pagaidu koka konstrukciju izgatavošanai. Mācību materiāls ir aktuāls ne tikai teorētiskā priekšmeta ietvaros, bet arī izglītojamo pielietošanai praktiskajā darbībā, izgatavot pagaidu koka konstrukcijas drošai būvdarbu veikšanai. Mērķauditorija: izglītojamie, kuri teorētiski un praktiski apgūst moduli ,,Pagaidu koku konstrukciju izgatavošana” ("Apdares darbu strādnieks" kvalifikācija). |
Sergejs LUKJANSKIS Igors LUKJANSKIS Vasilijs NIKOLAJEVS |
9. |
BŪVJU UGUNSDROŠĪBA |
Prezentācijas materiāls apguves laikā dod izglītojamajiem iespēju iegūt vispārīgu informāciju un zināšanas par ugunsdrošības normu un projektēšanas noteikumu pielietošanu būvju projektēšanā un to būvniecībā. Attīstīt prasmes orientēties ES un Latvijā ugunsdrošības jomā būvniecībā spēkā esošajos normatīvajos aktos un standartos un pielietot tos praksē būvju dažādās būvniecības stadijās. Metodiskais materiāls palīdzēs attīstīt izglītojamo loģisko domāšanu un spēju izvēlēties arhitektūras risinājumu, konstruktīvo risinājumu un būvmateriālu, atbilstoši darba uzdevuma izpildei. Mērķauditorija: izglītojamie, kuri apgūst moduļus "Arhitektūras projektēšanas sagatavošanas darbi" , "Ēku koka konstrukciju izbūve", "Ēku metāla un saliekamā dzelzbetona konstrukciju izbūve" ("Arhitektūras tehniķis" un "Ēku būvtehniķis" kvalifikācijas). |
Tatjana CVEKA |
10. |
FINIERI |
Topošajiem kokapstrādes iekārtu operatoriem ir jāpārzina gan finieru veidus, to īpašības, priekšrocības un negatīvās iezīmes, gan finiera izgatavošanas soļus. Metodiskajā izstrādnē uzskatāmi, sistemātiski ir izklāstīta kokapstrādes nozarē strādājošajiem nepieciešamā informācija par finieri un to var izmantot gan teorētiskajās, gan praktiskajās nodarbībās (arī attālinātajās mācībās). Mērķauditorija: izglītības programmas "Kokizstrādājumu izgatavošana" 1. kursa izglītojamie. |
Viktors VASILIS Viktors OBORŪNS |
11. |
3D DEKORATĪVIE PANEĻI IEKŠTELPU APDARĒ |
2022.gada 25.oktobrī klātienē un ZOOM platformā notika pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursi "3D dekoratīvie paneļi iekštelpu apdarē», kurā piedalījās 22 cilvēki (LIT un citu skolu pedagogi).
Metodiskajā izstrādnē ir iekļauta kursos demonstrētā Prezentācija un Pielikumā ir dažas fotogrāfijas no kursu Praktiskās daļas.
Prezentāciju var izmantot Moduļa "Dekoratīvo dizaina un akustisko sistēmu montāža" tēmas "Dekoratīvo dizaina un akustisko sistēmu konstrukciju apšuvuma apdares tehnoloģija, izmantojamie materiāli, kvalitātes prasības" apguvei.
Mērķauditorija: izglītības programmas "Apdares darbu tehniķis" izglītojamie, kā arī nodaļas "Būvniecība" pedagogi.
|
Edgars ĻEHOVS |
12. |
GRĪDAS PAKLĀJU VEIDI, IEKLĀŠANAS TEHNOLOĢIJA, DARBAM NEPIECIEŠAMIE MATERIĀLI UN INSTRUMENTI |
Metodiskās izstrādnes praktiskais pielietojums: teorētiskās un praktiskās nodarbībās (izglītības programma "Būvdarbi" Modulis "Grīdu ieklāšana”). Metodiskās izstrādnes prezentācijas mērķis: prast nosaukt grīdas paklāju veidus, aprakstīt to izejvielu sastāvu un ieklāšanas tehnoloģiju, materiālus un instrumentus. Mērķauditorija: izglītojamie, kas apgūst programmu "Būvdarbi". |
Valdis BOGRECS |
13. |
SIENU APŠUVUMA PLĀKSNES: SISTĒMA W623, SISTĒMA W625 |
Mūsdienās ģipša plāksnes ir ideāls līdzeklis jaunu dimensiju izbūvei iekštelpās. Metodiskās izstrādnes prezentāciju var izmantot gan programmu "Būvdarbi" izglītojamie, gan profesionālo priekšmetu skolotāji. Izglītojamajiem tā palīdzēs attīstīt prasmes un iemaņas: 1. izvēlēties atbilstošus darba instrumentus, iekārtas un mehānismus sistēmu W623 un W625 sienu apšuvumam; 2. sagatavot materiālus sistēmu W623 un W625 sienu apšuvumam; 3. apšūt sienu saskaņā ar sistēmu W623 vai W625; 4. aprēķināt nepieciešamo materiālu daudzumu. |
Aleksandrs BOGINSKIS |
14. |
KRĀSOŠANA IEKŠDARBOS – TOŅU IZVĒLE |
Metodiskajā izstrādnē ir apkopota informācija par krāsu toņu izvēli un to saskaņošanu, kā arī toņu ietekmi uz cilvēkiem. Prezentāciju var izmantot dekoratīvās krāsošanas mācību stundās, tajā ir apkopoti galvenie jautājumi, ar kuriem saskarsies krāsotājs profesionālajā darbībā. Mērķauditorija: Apdares darbu tehniķis, 1.kurss. |
Viktors IVANOVS |
15. |
SAKRET RAŽOTO MATERIĀLU IZMANTOŠANA ĒKU RESTAURĀCIJAI UN RENOVĀCIJAI |
Metodiskā izstrādne paredzēta izglītības programmas "Būvdarbi" Moduļa "Apmešana" padziļinātai apguvei. Metodiskās izstrādnes prezentācija palīdzēs izglītojamajiem iegūt vispārīgu informāciju un zināšanas par SAKRET ražoto materiālu izmantošanu ēku restaurācijas un renovācijas darbos; attīstīs prasmes orientēties ES un Latvijā SAKRET ražoto materiālu pielietošanā ēku restaurācijas un renovācijas darbos, esošajos normatīvajos aktos un standartos. Mērķauditorija: kvalifikācijas "Apdares darbu tehniķis" 1. kursa izglītojamie |
Inna KOLUŽA |
16. |
FASĀDES SILTINĀŠANAS TEHNOLOĢIJA |
Metodisko izstrādni var izmantot programmas "Būvdarbi" skolotāji kā mācību materiālu mācīšanai klātienē vai izglītojamie patstāvīgajam darbam. Tā palīdzēs izglītojamajiem izprast fasādes sagatavošanas, siltināšanas un apdares darbus, kurus veic saskaņā ar būvprojektā noteiktajām prasībām, ievērojot darbu izpildes tehnoloģisko secību. Mērķauditorija: Izglītības programmas "Apdares darbu tehniķis" izglītojamie un skolotāji. |
Edgars ĻEHOVS Jurijs DOBROVOĻSKIS |
17. |
RISKA FAKTORI BŪVDARBU PROCESĀ GALVENAJOS BŪVNIECĪBAS POSMOS |
Metodiskā izstrāde tika izveidota moduļa "Būvniecības process un būvdarbu veidi" ietvaros, topošajiem apdares darbu tehniķiem tēmas "Riska faktori būvdarbu procesā galvenajos būvniecības posmos" apguvei. Tēmas noslēgumā izglītojamie iepazīsies ar riska faktoru identificēšanu, uzzinās darba vides riska faktoru cēloņus, kā arī spēs izvērtēt un ierosināt preventīvos pasākumus nelaimes gadījumu riska samazināšanai vai novēršanai. Mērķauditorija: izglītības programmas "Apdares darbu tehniķis" 1. kursa izglītojamie. |
Nataļja APANOVIČA |
18. |
APKURES CIRKULĀCIJAS APMĀCĪBU STENDS: APKURES SISTĒMAS BALANSĒŠANA. |
Metodiskās izstrādnes sasniedzamais rezultāts ir izglītojamo izpratnes veicināšana darbā ar apkures sistēmām un praktisko iemaņu attīstīšana apkures sistēmas hidrauliskajā balansēšanā. Praktisko iemaņu apguves laikā Apkures cirkulācijas apmācību stends ir situācijas modelis, ko izglītojamie ieregulē atbilstoši modelētai situācijai, novērš nepilnības un analizē situācijas. Praktiski tiek pielietots cirkulācijas sūknis "ALPHA 2", aplikācija "Grundfos GO Balance", ierīce, lai pieslēgtos sūknim "ALPHA READER", planšetdators vai mobilais telefons (smartphone). Izglītības programmas "Siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģija" ietvaros izglītojamajiem tas ir papildmateriāls padziļinātai temata apgūšanai. Darba gaitas apraksta piemērs ir Metodiskās izstrādnes pielikumā. Mērķauditorija: Nodaļas "Siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģija" pedagogi, kuri pasniedz izglītības programmas "Inženiersistēmu būvtehniķis" Profesionālo kompetenču moduļus:
|
Nikolajs TUKIŠS Normunds BULIS |
19. |
ENERGOEFEKTIVITĀTES PAAUGSTINĀŠANAS IESPĒJAS CENTRALIZĒTĀS SILTUMAPGĀDES SILTUMTĪKLU SISTĒMĀS LATVIJĀ |
ES zaļais kurss ir orientēts uz siltumenerģijas taupīšanu, tāpēc topošajiem siltumapgādes un apkures sistēmu tehniķiem katrā mācību modulī ir jāakcentē iespējas taupīt. Pēc šīs tēmas apgūšanas izglītojamie:
Skolotājiem ir iespēja Metodiskās izstrādnes prezentāciju izmantot mācību darbā klātienē un apgūstot tēmu attālināti.
Mērķauditorija: 1-23, 023 |
Raimonds VADZIS |
METĀLAPSTRĀDE UN MAŠĪNZINĪBU NODAĻA |
|||
20. |
KĀPĒC TRANSPORTLĪDZEKĻU KRĀSOTĀJIEM JĀPĀRZINA AUTOATSLĒDZNIEKA DARBI? |
Metodiskajā izstrādnē autors uzskatāmi parāda to, ka topošajiem Transportlīdzekļu krāsotājiem profesionālajā darbībā svarīgi zināt auto remonta pamatus. Mērķauditorija: pedagogi, kuri īsteno MIP Transportlīdzekļu krāsotājs. |
Aigars VELIKS |
21. |
SAJŪGA UN SAJŪGA VADĪBAS REMONTS |
Metodiskajā izstrādnē autors parāda, ka sajūga un sajūga vadības remonts ir būtiska moduļa Automobiļu apkope un remonts sastāvdaļa, kas ietekmē izglītojamā spēju veikt savu pamatdarbu. Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst MIP Automehāniķis, Smago spēkratu mehāniķis, Autovirsbūvju remontatslēdznieks, Transportlīdzekļu krāsotājs. |
Aleksandrs TAVKINS |
22. |
MĀCĪBU PROCESA METODIKA |
Metodiskajā izstrādnē apskatītas problēmas, kas saistītas ar MIP īstenošanu, prasmi saplānot darbu un sakārtot vidi drošam darbam. Mērķauditorija: pedagogi, kuri īsteno MIP Transportlīdzekļu krāsotājs. |
Māris LOČMELIS |
23. |
MĀCĪBU EKSKURSIJAS UZ AS DAUGAVPILS LOKOMOTĪVJU REMONTA RŪPNĪCA UN SIA EAST METAL |
Autore iepazīstina ar ekskursiju iespējām lielākajos Daugavpils metālapstrādes uzņēmumos. Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst MIP Automehāniķis, Smago spēkratu mehāniķis, Autovirsbūvju remontatslēdznieks, Transportlīdzekļu krāsotājs, Mašīnbūves tehniķis. |
Vera PAĻČIKA |
24. |
GĀZU SADALES MEHĀNISMA SIKSNAS MAIŅAS STENDS |
Autoru kolektīvs izveidojuši stendu gāzu sadales mehānisma siksnas nomaiņai un pievienojuši aprakstu, kontroljautājumus, uzdevumus. Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst MIP Automehāniķis, Smago spēkratu mehāniķis, Autovirsbūvju remontatslēdznieks, Transportlīdzekļu krāsotājs. |
Aigars VELIKS Aleksandrs TAVKINS Raivis SEĻAŅINS |
25. |
MAG METINĀŠANAS IEKĀRTAS UZBŪVE |
Izstrādātais metodiskais materiāls dod iespēju iepazīties ar MAG metināšanas aprīkojuma sastāvdaļām, funkcijām un nozīmi metināšanas procesā, tās palīdzēs pareizi izvēlēties MAG metināšanai nepieciešamo atbilstošu iekārtu darba veikšanai. Mērķauditorija: Metālapstrādes nodaļas profesionālās izglītības pedagogi un izglītojamie, kuri apgūst Lokmetinātājs metināšanā ar mehanizēto iekārtu aktīvās gāzes vidē (MAG/135) kvalifikāciju. |
Jurijs UMBRAŠKO Stepans ŠČERBAKOVS |
26. |
TAISNLEŅĶA PROJEKCIJAS |
Metodiskā izstrādne "Taisnleņķa projekcijas" ir ceļvedis rasēšanā, jo vienots tehniskais dokumentos ir rasējums, kurā objekta attēli veidoti pēc taisnleņķa projicēšanas noteikumiem. Metodiskais materiāls dod iespēju iepazīties ar projekcijas veidošanas principiem un posmiem, kā arī praktiski pielietot tos, veidojot rasējumu. Mērķauditorija: izglītojamie, kuri apgūst moduļus Rasēšanas pamati, Rasēšana, Rasējumi un tehniskā dokumentācija metināšanā, Tehnisko zīmējumu un skiču izstrāde, Metāla detaļu izgatavošanas tehniskā dokumentācija. |
Alla VAGELE |
LAUKSAIMNIECĪBAS NODAĻA |
|||
27. |
LOPBARĪBAS RAŽOŠANA. ZĀLĀJU RAKSTUROJUMS |
Autore iepazīstina ar zālāju botāniskajām īpašībām un zālāju iedalījumu pēc izmantošanas veida. Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst MIP Augkopības tehniķis, Augkopis |
Valērija ANČEVSKA |
28. |
KULTŪRTEHNISKO DARBU UN MELIORĀCIJAS TEHNIKA |
Autors mācību moduļa "Augsnes īpašības, apstrāde un ielabošana" iepazīstina ar kvalitatīvas augsnes apstrādes un ielabošanas darbu kritērijiem, augsnes apstrādes agregātiem, apstrādes metodēm un ielabošanas līdzekļiem, atbilstošas tehnikas izvēli un augsnes apstrādes kvalitātes nozīmi augsnes apstrādes un ielabošanas darbu veikšanā. Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst MIP Augkopības tehniķis, Lauksaimniecības mehanizācijas tehniķis, Augkopis |
Kaspars MUKĀNS |
29. |
AUGKOPĪBAS PROCESU ORGANIZĒŠANA |
Metodiskajā izstrādnē sniegta informācija par stādījumu ierīkošanas organizēšanu, ievērojot Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst MIP Augkopības tehniķis, Augkopis |
Irēna PUTNIŅA |
30. |
CEĻU SATIKSMES NOTEIKUMI TĒMA: PRIEKŠROCĪBAS ZĪMES |
Autors metodiskajā Izstrādnē izklāstīta jaunākās normatīvo aktu prasības Ceļu satiksmes likumā un Ceļu satiksmes noteikumos. Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst MIP Augkopības tehniķis, Lauksaimniecības mehanizācijas tehniķis, Augkopis |
Leonards SPŪLIS |
31. |
KULTŪRAUGU KUKAIŅU UN SLIMĪBU KLASIFIKĀCIJA |
Metodiskajā izstrādnē apskatītas kultūraugu kaitēkļu un to nodarīto bojājumu raksturīgākās pazīmes; kultūraugu slimību raksturīgākās pazīmes un izplatības noteikšanas metodes; kultūraugu kaitēkļu ierobežošanas nepieciešamība; slimību ierobežošanas nepieciešamība kultūraugu audzēšanā. Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst MIP Augkopības tehniķis, Augkopis |
Zinaīda VINGRE |
ĒDINĀŠANAS PAKALPOJUMU NODAĻA |
|||
32. |
KŪKU DEKORU PAGATAVOŠANA, TO RAKSTUROJUMS |
Prezentācijā ietvertā informācija sniedz iespēju apgūt teorētiskās zināšanas, praktiskās iemaņas krēmu veidu pagatavošanā, pielietošanā, noformēšanā un pasniegšanā. Mērķauditorija: profesionālās izglītības pedagogi konditora/konditora palīga specialitātēs. |
Anna RABKEVIČA |
33. |
PĀRTIKAS RAŽOŠANAS ATKRITUMI, TO SAVĀKŠANAS AUTOMATIZĀCIJA |
Mūsdienās liela uzmanība tiek pievērsta atkritumu šķirošanai un pārtikas atkritumi ir tie, kas sastāda lielāko atkritumu apjomu iedzīvotāju vidū, šajā izstrādnē tiek apskatītas tēmas, kas palīdzēs saudzēt dabu un kļūt zaļākiem. Mērķauditorija: ēdināšanas pakalpojumu nodaļas skolotāji un citu priekšmetu skolotāji, integrējot tēmas, kuras saistītas ar pārtikas atkritumiem un to šķirošanu |
Sarmīte MEĻNIKOVA |
34. |
Mācību materiāls DARBA TIESĪBAS |
Metodiskais materiāls ir izstrādāts, pamatojoties uz Darba likumu, Valsts Nodarbinātības dienesta u.c. iestāžu normatīvajiem aktiem, Ministru kabineta noteikumiem par darba tiesībām. Mērķauditorija: mācību materiāls palīdz pārzināt Darba un sociālās tiesības kā pamatu katras personas individuālajai sociālajai drošībai. |
Marija ALEKSEJEVA |
ARHITEKTŪRAS UN DIZAINA NODAĻA |
|||
35. |
KVALIFIKĀCIJAS EKSĀMENA INTERJERA PROJEKTA MAPES UN VIZUALIZĀCIJAS PLAKNES/PLANŠETES IZSTRĀDES PRASĪBAS |
Izstrādātās prasības interjera projekta mapes un vizualizāciju plaknes/planšetes noformēšanai atspoguļo noformējuma prasības, kas atvieglo darbu gan pedagogiem, gan izglītojamajiem. Izstrādnē autores apraksta projekta mapes un vizualizāciju plaknes/planšetes noformējumu, ievērojot attēlu, šriftu izmērus un atstarpes, kā arī projekta mapes noformējumu ar apzīmējumu izmēriem un atrašanās vietu. Mērķauditorija: pedagogi, kas strādā pie kvalifikācijas darbu izstrādes vai citu interjera projektu izstrādes moduļiem. |
Valentīna SIŅAKOVA Sigita SVĒTEŅA |
36. |
PRIEKŠMETU GAISMĒNAS ATTĒLOŠANA UN ŠTRIHA PIELIETOJUMS TELPISKU PRIEKŠMETU ATVEIDOŠANĀ |
Autore piedāvā prezentāciju ar kuras palīdzību var iepazīstināt audzēkņus ar gaismēnas likumiem un to pielietošanu tonālā darba izpildē, kā arī štriha veidiem, kas nodrošinās veiksmīgāku darba rezultātu. Pievienotas arī praktiskās darba lapas. Mērķauditorija: specialitātes "Interjera dizainera asistents" audzēkņi un pedagogi. |
Zaiga PETTERE |
37. |
UZSKATES MATERIĀLS – INTERJERA PROJEKTA RASĒJUMI PRIVĀTO TELPU GRUPAS INTERJERA DIZAINA PROJEKTA DARBU MAPEI |
Autores piedāvātais uzskates materiāls var tikt izmantots rasējumu darba mapes noformēšanai. Mērķauditorija: audzēkņi, kuri apgūst kvalifikāciju- interjera dizainera asistents, specialitātes "Interjera dizainera asistents" pedagogi. |
Ineta AUZĀNE |
38. |
ĢEOMETRISKO ĶERMEŅU PROJICĒŠANAS UN KOMBINĒŠANAS IESPĒJAS |
Autores piedāvātā prezentācija veicina izglītojamo ģeometrisko ķermeņu uztveri gan vides dizainā, gan objektu formās. Turpmāka zināšanu pielietošana gan Tehnisko rasējumu izstrādes modulī, gan citos moduļos, kas prasa apjomīgu darba vizualizēšanu - Dizaina procesi, Kompozīcija, 3D modelēšana un vizualizāciju izstrāde digitālā vidē. Mērķauditorija: profesionālās izglītības pedagogi, kuri strādā interjera dizaina jomā. |
Jeļena TROFIMOVA |
MĀCĪBU UN METODISKIE MATERIĀLI VISPĀRIZGLĪTOJOŠO MĀCĪBU PRIEKŠMETU APGUVEI |
|||
39. |
FIZIKAS SKOLOTĀJA IETEIKUMI TRANSPORTLĪDZEKĻU KRĀSOTĀJAM |
Autors iepazīstina ar fizikā apgūto likumsakarību izmantošanas iespējām profesionālajā darbībā. Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst MIP Transportlīdzekļu krāsotājs |
Pēteris KALVĀNS |
40. |
PRAKTISKĀ OLIMPIĀDE MATEMĀTIKĀ uzdevumi ar atrisinājumiem |
Autoru kolektīvs apkopojis praktiska satura uzdevumus matemātikā, kas jārisina dažādu jomu speciālistiem (būvnieki, dizaineri mašīnbūves un metālapstrādes speciālisti, pavāri) veicot darbu. Uzdevumus iespējams izmantot matemātikas pēcpusdienās, mācību stundās un arī olimpiādēs. Mērķauditorija: pedagogi, kuri ieinteresēti padarīt mācību saturu praktiskāku, saistītu ar apgūstamo profesiju. |
Ināra SIMANOVIČA Artjoms PUČINSKIS Elga DRELINGA Sarmīte MEĻNIKOVA Olga ČEBAJEVA |
41. |
Lietišķais stils oficiālos darījumos un dokumentos MOTIVĀCIJAS VĒSTULE |
Autore piedāvā prezentāciju un praktiskus uzdevumus ar kuru palīdzību izglītojamie attīsta izpratni par to, kas ir motivācijas vēstule un kāpēc tā ir jāpievieno pie CV, pilnveidojot zināšanas par motivācijas vēstules struktūru un prasmi uzrakstīt motivācijas vēstuli. Mērķauditorija: latviešu valodas pedagogi, kuri strādā vidusskolas izglītības posmā. |
Gunta ŠUKUROVA |
42. |
Mācību stundas piemērs: |
Autore piedāvā prezentāciju par autotransporta attīstības vēsturi no pirmo automobiļu parādīšanās līdz jaunākajām tendencēm par mūsdienu auto tehnoloģijām. Mērķauditorija: vēstures un sociālo zinību pedagogi, profesionālās izglītības pedagogi autotransporta nozarē. |
Olita RAGELE |
43. |
SPORTS - TRANSPORTLĪDZEKĻA KRĀSOTĀJA ILGTSPĒJĪGAS DARBĪBAS PAMATS |
Autors piedāvā prezentāciju, kurā ir apkopoti riska faktori transportlīdzekļu krāsotāju ikdienā un preventīvās darbības šo risku novēršanai, uzsverot ergonomiskos faktorus un sociāli emocionālās labizjūtas nozīmi. Mērķauditorija: pedagogi, kuri vada sporta stundas, sabiedrības un cilvēka drošība mūžizglītības moduli, profesionālās izglītības pedagogi autotransporta nozarē. |
Edgars BALTACIS |
44. |
TEKSTI, UZDEVUMI, VĀRDNĪCAS TOPOŠAJIEM TRANSPORTLĪDZEKĻU KRĀSOTĀJIEM |
Autore piedāvā praktiskus piemērus: tekstus, uzdevumus, aktivitātes darbam ar vārdnīcu izglītojamajiem, kuri apgūst transportlīdzekļu krāsotāja profesiju. Mērķauditorija: latviešu valodas pedagogi, kuri strādā profesionālajās vidējās izglītības iestādēs, profesionālās izglītības pedagogi autotransporta nozarē. |
Natālija NAGLE |
45. |
GARĪGĀS UN MATERIĀLĀS VĒRTĪBAS RŪDOLFA BLAUMAŅA NOVELĒS |
Autores prezentācijā piedāvā faktus par R. Blaumaņa daiļradi, rakstnieka ievērojamākajiem darbiem un iespējām analizēt garīgās un materiālās vērtības novelēs. Mērķauditorija: latviešu valodas un literatūras pedagogi, vidusskolēni. |
Aļona ŅIKITINA Jeļena SOKOLOVA |
46. |
ŠAUTRIŅU MEŠANA |
Autors prezentācijā raksturo prasmes, kuras ir būtiskas, lai sasniegtu labus rezultātus šautriņu mešanā, sniedz noteikumu skaidrojumu un informāciju par Latvijas sportistu sasniegumiem konkrētajā sporta veidā. Mērķauditorija: sporta pedagogi, izglītojamie, kuri interesējas par šautriņu mešanu. |
Jevģenija KAŽOHA |
47. |
STARPKULTŪRU ATTIECĪBAS |
Prezentācijā iekļautais mācību materiāls palīdz veidot izpratni par starpkultūru attiecībām, mainīt un savstarpēji atzīt savas un citu grupu vērtības un dzīvesveidu. Mērķauditorija: pedagogi, kuri māca mūžizglītības moduli "Valodas, kultūras izpratne un izpausmes", izglītojamie, kuri interesējas par starpkultūru attiecībām. |
Antra DOMBROVSKA |
48. |
FRISBIJS KĀ SPORTA VEIDS |
Autora piedāvātajā referātā tiek apskatīts un pētīts kas ir frisbijs, tā īpašības, noteikumi un veidi. Atspoguļota tēma par frisbija vēsturi, frisbiju Latvijā. Mērķauditorija: sporta pedagogi, izglītojamie, kuri interesējas par frisbiju. |
Jevgēnijs DUBOVECS |
49. |
ROAD CONSTRUCTION |
Darba materiālus var izmantot profesionālās svešvalodas stundās un konsultācijās darbam ar izglītojamajiem ar atšķirīgu angļu valodas zināšanu līmeņiem. Darbā ietverti uzdevumi profesionālai svešvalodai ceļu būvtehniķiem, tabulas, zīmējumi, shēmas, ceļu būvtehniķa specialitātes terminoloģija angļu valodā. Mērķauditorija: angļu valodas skolotāji, kuri strādā vidējās profesionālās izglītības iestādēs, izglītojamie, kas apgūst ceļu būvtehniķa profesiju. |
Nataļja GOLUBEVA |
50. |
PĀRBAUDES DARBI LATVIEŠU VALODA UN LITERATŪRA |
Autore piedāvā 11 pārbaudes darbus Latviešu valodai un literatūrai (optimālais līmenis). Mērķauditorija: latviešu valodas un literatūras pedagogi |
Iveta LAZAREVA |
51. |
IDIOMS OF THE WORLD |
Autore prezentācijā piedāvā idiomu teorētisko skaidrojumu un iedalījuma analīzi, kā arī praktiskus piemērus salīdzinot idiomas latviešu un angļu valodā. Mērķauditorija: angļu valodas skolotāji |
Nataļja LUKAŠEVIČA |
52. |
TIEŠSAISTES GRAFISKĀS NOFORMĒŠANAS RĪKA “CANVA” IZMANTOŠANA MĀCĪBU PROCESA IETVAROS |
Metodiskās izstrādnes ietvaros ir apskatīti piemēri, kā izglītojamie, izmantojot vietni canva.com, var sadarboties attālināti, kā top infografikas un plakāti. Pievienoti arī pēc nejaušības principa izvēlēti izglītojamo darbi, kas kalpo kā uzskates materiāls. Mērķauditorija: vispārējās vidējās izglītības un profesionālās izglītības pedagogi, izglītojamie. |
Jānis BRIŠKA |
53. |
ATBALSTA MATERIĀLI LATVIEŠU VALODĀ (sintakses pamatjautājumi) |
Metodiskajā izstrādnē ietverto prezentāciju "Atbalsta materiāli latviešu valodā" (sintakses pamatjautājumi) vai tās atsevišķas daļas un digitālos Canva plakātus par sintaksi iespējams izmantot dažādās latviešu valodas mācību stundas daļās izglītojamo zināšanu un prasmju nostiprināšanai un padziļināšanai. Mērķauditorija: izveidoto un apkopoto atbalsta materiālu var izmantot latviešu valodas mācību stundās, kā arī patstāvīgi jebkurš, kurš vēlas pilnveidot savas zināšanas sintaksē. |
Ārija ŠUMEIKO Ludmila BOGAČOVA |
54. |
STUNDAS KONSPEKTS VIEGLATLĒTIKA |
Autors piedāvā detalizētu stundas konspektu, kurā sniegts stundā paredzēto uzdevumu apraksts un to nepieciešamības pamatojums. Mērķauditorija: sporta skolotāji |
Ivans GAĻAŠS |
55. |
STRESS. TĀ CĒLOŅI. STRESA PĀRVALDĪŠANA |
Izstrādnē ir pieejams plašs mācību materiāls par tēmu stress prezentācijas veidā, viktorīnas jautājumi lietotnē Wordwall, kā arī apstrādāti atgriezeniskās saites atbilžu varianti par šo tēmu, balstoties uz kuriem var noteikt šīs tēmas izpratnes līmeni, problēmas aktualitāti. Mērķauditorija: grupu audzinātāji, mācību priekšmeta “Profesionālā saskarsme” pedagogi. |
Ilona KUŅICKA Lija GLADEVIČA |
56. |
PIRAMĪDAS ARHITEKTŪRA LAIKMETU GRIEŽOS |
Prezentācijā ir iekļauta informācija par piramīdu veidošanās vēsturi, matemātikas zināšanām, kas izmantotas būvējot piramīdas. Prezentācija ir veidota kā projektu darbs, piedāvājot metodiku projektu darbam. Mērķauditorija: vispārējās vidējās un profesionālās izglītības pedagogi. |
Artjoms PUČINSKIS Nataļja LEONČUKA Ludmila SAKAJEVA Ilona KIRUKA Irina ABRAMOVA |
57. |
CAREER AND JOB |
Metodiskajā izstrādnē ir iekļauti 3 stundu konspekti par tematu "Darbs un karjera". Stundām tiek pievienoti video, audiomateriāli un PPT faili. Katram uzdevumam ir paredzētas atbilžu lapa un transkripcija klausīšanās uzdevumiem. Mērķauditorija: angļu valodas skolotāji |
Oļegs OSTROVSKIS |
58. |
VIKTORĪNA Kompetenču pieejas īstenošana starppriekšmetu viktorīnā "Zaļā Sadarbība" (mācību priekšmeti: angļu valoda un dabaszinības |
Autores piedāvā viktorīnu, kurā ir iekļauti jautājumi, uzdevumi, mīklas par dažādām dabas parādībām latviešu un angļu valodā. Mērķauditorija: angļu valodas un dabaszinību pedagogi. |
Natālija ANDREJEVA Alla BERJOZA |
59. |
LATVIEŠU LITERATŪRAS UN KULTŪRAS POPULARIZĒŠANA ĀRZEMĒS |
Šajā metodiskajā izstrādnē ir pieejams plašs mācību materiāls par tēmu "Latviešu literatūras un kultūras popularizēšana ārzemēs" prezentācijas veidā, aprakstīts pētījums, tā veikšanas etapi, izglītojamo praktiskais darbs aizkārtnes idejas tapšana, realizēšana, kā arī pētījumā iesaistīto izglītojamo atgriezeniskā saiknes apkopojums. Mērķauditorija: grupu audzinātāji audzināšanas nodarbībās vai arī pedagogi mācību priekšmetos: Sociālās zinības un vēsture, Latviešu valoda un literatūra, Valodas, kultūras izpratnes un izpausmes, Iniciatīva un uzņēmējdarbība. |
Aļona RIŽAKOVA Ilona KUŅICKA |
60. |
ĶĪMIJAS SKOLOTĀJA IETEIKUMI TRANSPORTLĪDZEKĻU KRĀSOTĀJAM |
Autore pievērš uzmanību izpratnei par procesiem dabā un tehnikā, praktisku pētniecisko darbību, mūsdienīgu mācību metožu izmantošanu, kā arī saiknei ar reālo dzīvi. Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst MIP Transportlīdzekļu krāsotājs |
Alla BERJOZA |
MĀCĪBU UN METODISKIE MATERIĀLI AUDZINĀŠANAS DARBAM |
|||
61. |
TEHNIKUMA IZLAIDUMU SCENĀRIJS |
Mācību metodiskais līdzeklis veidots kā atbalsts pedagogiem un izglītojamajiem izlaiduma pasākuma organizēšanai. Tāpat arī tas var tikt pielietots mācību modulī "Iniciatīva un uzņēmējdarbība", aplūkojot tēmas par projektu darbu – "izlaidums kā projekts" un "izlaidums kā kultūras produkts". Mērķauditorija: audzinātāji, izglītojamie |
Inese PLESŅA |
62. |
TĀ TAS IR SOMIJĀ |
Autores prezentācijā aicina Latvijas skolotājus padomāt par to, ko vajadzētu mainīt mūsu izglītības sistēmā. Piedāvā Somijā gūto pieredzi. Mērķauditorija: pedagogi, kuri īsteno profesionālās izglītības programmu. |
Iveta KRIŠKIJĀNE Ilona KIRUKA |
63. |
KONFLIKTS |
Autore prezentācijā piedāvā iepazīties ar konfliktu veidiem, to risināšanu. Mērķauditorija: pedagogi, kuri īsteno profesionālās izglītības programmu. |
Veronika MAMEDOVA |
64. |
ATKARĪBAS |
Metodiskā izstrādne izveidota kā ilustratīvais materiāls audzināšanas stundai (iedalījums, dzīvesstāsti). Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie, kuri īsteno vai apgūst profesionālās izglītības programmu. |
Marija MUKĀNE |